Igra Prestolov – Zima Prihaja

Popravek; Zima je že tu. Tokrat s seboj ni prinesla treh dobrih mož, pač pa razvratnega kralja, pokvarjeno kraljico in zlovešče bele hodce. Tako je, včeraj je bila premiera težko pričakovane serije Igra Prestolov, posnete po uspešnici George R. R. Martina. Slovenska premiera bo v resnici šele danes ob 21:00, a sem se moral, zaradi ne imetja TV kanala HBO, poslužiti precej temačnejših poti za ogled prve epizode. Naj vas že kar tule, na začetku, opozorim, da je moje navdušenje in veselje neizmerno, zato se bom v teh zapiskih mogoče težko vzdržal spoilerjev. Vseeno se bom potrudil. Skratka, ja. Ker sem pričakoval slučaj, da ostanem brez besed, sem “ogrodje” za tole objavo postavil že pred ogledom samim. Hvala sedmerim, da sem mislil toliko vnaprej. 😀

Prva epizoda se začne s prologom, tako kot prva knjiga. Trojica zapriseženih stražarjev Zidú, se odpravi na obhod, kjer naleti na domnevno neobstajajoče bele hodce. Ti imajo slabo navado, da svojih žrtev ne pustijo počivati, temveč jih spremenijo v nekakšne modrooke zombije. Tu sem imel en problem; Namreč tako zvani BELI hodci v filmu sploh niso beli. Jaz sem imel, ne vem zakaj, v glavi idejo, da bodo podobni Nazgúlom iz Gospodarja Prstanov, kot jih je videl Frodo, ko si je nataknil prstan. Nekako takole:

Malce je zoprno, ker jih kar naprej kličejo “the white walkers”, kljub temu da niso beli. Pač, ena malenkost. Nikakor ne gre za problem, ki bi v kakršnemkoli smislu siromašil vsebino. Če se vrnemo nazaj na zgodbo; eden od obhodarjev preživi in dezertira. Na Severu je kazen za pobeg pač smrt. Na tem mestu se zgodba prestavi v Zimišče. To je grad, oziroma nekakšna utrdba, kjer živi gospod Eddard Stark, varuh Severa, ki ga v seriji odlično igra Sean Bean. Za predstavitev družine knjiga tu porabi kar slabih sto strani, medtem ko so snemalci vse skupaj opisali v ekonomičnih slabih desetih minutah. Ampak so jih odlično porabili. V teh desetih minutah namreč izvemo tako rekoč vse. Izvemo odnose med otroki, odnose med Eddardom in njegovo ženo, Catelyn Stark, odnose med starši in otroki, skratka ni da ni. En sam pogled Catelyn(Michelle Fairley) na Eddardovega pankrta, Jona Snega(Kit Harington), nam da vedeti, da ga resnično ne mara. Skratka, zelo zvito, prebrisano, predvsem pa učinkovito s strani režiserjev.

Potem pa, kot strela z jasnega – novica z Juga. Kralj Robert(Mark Addy) prihaja na Sever. Stark takoj posumi, da je to zato, ker je umrl kraljeva roka, Jon Arryn. Verjetno kdo ne ve, kaj to sploh je kraljeva roka. Bom pojasnil. Hja… To je naziv. Kraljeva roka je drugi najvplivnejši mož v kraljestvu. Nekakšen izvršni direktor, bi lahko rekli. Najlepše to pravzaprav povzame pregovor: “Kralj jé, roka pa serje.”

Ker je že govora o kralju; Če je kdo dvomil o Marku Addyju(jaz sem, priznam), lahko sedaj vse svoje besede vzame nazaj. Dejansko se je izkazal za odličnega igralca in možakarja, ki mu je vloga kralja Roberta Baratheona več kot pisana na kožo. V določeni sceni sem dobil celo asociacijo na film legendarnega Mela Brooksa, History of the World: Part I in na lik kralja Ludvika XVI, kjer je ta izrekel znamenite besede: “It’s good to be the king.”

Na Severu v glavnem vse štima. Kako je kaj na drugi strani morja? Naj poudarim, da je Emilia Clark, ki igra Daenerys Targaryen, sestro prestolonaslednika v izgnanstvu, ful HUDA. Žal je že zasedena, saj je obljubljena Khalu Drogu(Jason Momoa), ki bo Viserysu Targaryenu(Harry Lloyd) v zameno priskrbel vojsko, s katero se bo lahko vrnil v “svoje” kraljestvo, ki mu ga je, kot otroku, izpulil iz rok Robert Baratheon. Vse skupaj skrbno načrtuje magister Illyrio, ki v tem očitno vidi nek globlji smisel. Beraškega kralja in njegovo sestrico namreč gosti in razvaja pri sebi doma že kar precej časa. Za Illyria je bil prva izbira Ian McNeice. Kar se mene tiče, ga ni primernejšega igralca za to vlogo, saj je Illyrio v knjigi opisan kot izjemno debel možakar. McNeice je, iz meni neznanega razloga, žal odpovedal in tako smo dobili Rogerja Allama. Sicer dober igralec, ki pa ga je nekako premalo skupaj, da bi si lahko obul Illyrijeve čevlje. Deluje pa precej preračunljivejši od McNeica, kar je definitivno plus. Preračunljivost je namreč ena od Illyrijevih glavnih lastnosti(poleg premožnosti… drugo verjetno posledica prvega). Sledi brutalna ohcet, ki je, v primerjavi z opisom v knjigi, še vedno precej blaga.

Po videnem sem zelo navdušen. Ekipa je svoje delo opravila odlično, ostali so zvesti knjigi in nikakor niso skoparili s čimerkoli. Če vse skupaj povzamem z besedami Braneta Kastelica: “En velik JA!”

Je pa drug teden na sporedu nova epizoda; več bom vedel in nikakor še nisem rekel zadnje.

LP Pepi

8 comments
  1. Meni je bilo zabičano, da moram gledati premiero, ker moj divjak obožuje literarno predlogo. In ja. V bistvu še nimam nič oprijemljivega, razen tega, da sem se najprej navdušila nad Jaimejem Lannisterjem (itak), potem me je pa potek nekoliko presenetil. Tako, da se mi je divjak režal v obraz, ker me je pozabil pripraviti na šok 😆 To be continued.

  2. prvi dve knjigi sem prebrala – potem pa obupala. predolgo traja, da bojo to vse prevedli. ko bo prišel sedmi del, bom morala spet od začetka brat, ker je preveč vsega …

    seriji se bom izognila, ker ostajam pri knjižni verziji. je pa sean bean pravi za starka, brez dvoma. 😉

  3. Pepi said:

    @troBENTica: Brezskrbi. Potek te utegne še velikokrat presenetiti. Je pa cel cast crew odličen, z Jamiejem vključno, pa čeprav nekateri pljuvajo po Addyu in Michelle Fairley. 😀
    @spomincica: Traja pa res abnormalno velik. Je pa za 20. maja napovedan prevod 4. knjige in nekje junija izid pete knjige., tko da se stvar vendarle nekam premika.

    Drgač pa lol… Spomincica, trobentica… Nisem vedel, da je pozimi toliko cvetja. 😀

  4. Pepi said:

    Res. Mogoče sm se mal preveč ufuru v tole. 😀

  5. Lisa said:

    Ja, jst tudi nimam HBOja. in tudi jst sem se poslužila temačnejših poti. jebi ga. je vredno.

    Verjamem samo, da bo vedno boljša. po knjigi sodeč.

  6. Pepi said:

    Boljša, predvsem bo pa zgodba bolj napeta, ja.

Leave a Reply

