Igra Prestolov – Ogenj in kri

F-I-N-A-L-E! Tekma se je obrnila v prid sivim, vendar so se rdeči poslužili gverilskih metod, in “nevtralizirali” kapetana sivih. Sivi so se jim za to brco v jajca oddolžili z ugrabitvijo najboljšega rdečega strelca. Čez lužo se medtem uri črna ekipa, ki zaenkrat še ni v ligi. Tudi ta je utrpela izgube. Izgubila(oziroma ga še izgublja) je svojega kapetana. Epilog prve sezone… Fige, epilog – v epilogu se praviloma zgodba sklene, konča, medtem ko se za naše “glavne” junake popotovanje tu šele začenja. Ne bom rekel, da gre za najboljšo epizodo, ker, bodimo pošteni, osma, deveta in sedma(v tem vrstnem redu) zmagajo, hands down, ampak to je stvar zgodbe, ki je pogojena s knjigo, in v resnici sploh ne bi smela vplivati na moje “ocenjevanje” in medsebojno primerjanje epizod(ki je itak sfaljeno in se ga načeloma skušam vzdržati, ter gledati na sezono kot celoto… ampak nekatere(epizode namreč) gledalca pač bolj prilepijo na ekran kot druge[v nekaterih, redkih, pa stvari pač niso izpeljane tako kot je treba, kar se mora prav tako nekje poznati]). Epizoda Baelor je bila vrhunec Igre Prestolov, medtem ko je Ogenj in kri zame že uvod v Spopad Kraljev, o čemer priča tudi dejstvo, da so uporabili že nekaj prizorov iz omenjenega drugega dela sage.

Alrite. Povzetek prejšnje epizode se pravzaprav skriva že v prvih petih vrsticah tega zapisa in ga zategadelj ne bom pisal še enkrat. Za tiste, ki vam nogomet ne leži*, pa prilagam legendo:

*Disclaimer: Avtorju napisanega nogomet nikakor ne leži, to je dejstvo. Celo tako daleč bom šel, da bom povedal tisto, kar povem vedno, ko je govora o žogobrcu. Nogomet je najbolj kretenski šport. Na vse kriplje se trudiš, da prideš do žoge, in ko jo končno dobiš, jo brcneš stran. To analogijo sem uporabil, ker se mi je pač zdela primerna.

No, pa da zaključimo tole našo vsakotedensko pisarjenje. Naslov današnje epizode je Ogenj in kri. Starki pravijo “zima prihaja“, besede hiše Tully so “družina, dolžnost, čast“, hiša Baratheon; “naš je bes“, hiša Lannister; “sliši me rjoveti“, hiša Arryn; “visoko kot čast“, hiša Greyjoy; “mi ne sejemo” in tako dalje… Vsaka hiša ima skratka neko svoje reklo, ki odraža grb, zgodovino, napuh, v glavnem tako nekako kot mi, ko rečemo I feel Slovenia. Načeloma imajo stare hiše Zahodnjega za svoja rekla globlje razloge kot mi za svojega(da smo edina država na svetu, ki ima v imenu besedico “love”). Ogenj in kri so torej besede hiše Targaryen, kar pa ni nujno razlog za tovrstno poimenovanje té epizode. Opravka imamo namreč z obojim; z ognjem in s krvjo.

Skratka, vse skupaj se začne točno tam, kjer sem pričakoval, da se bo, torej, takoj po dekapitaciji. Nedova, počasi strjajoča se, kri, kaplja iz Ilynovega(Nedovega) velemeča, medtem ko Pes pobere glavo gospoda Starka. Svinjsko. Od prejšnjič vemo, da je Aryo v množici poiskal Yoren, mož nočne straže. In ja; tu vidimo, da možakar dejansko ni nikakršen bedak, saj Aryo kar naprej kliče “fant” in ji ostriže lase, da je ja ne bi kdo prepoznal in izročil kraljici. Od tu naprej je njeno(po novem njegovo) ime Arry. Ideja je, da jo Yoren, med svojim povratkom na Zid, odloži v Zimišču. Arya(odločil sem se, da jo bom jaz še vedno klical Arya – kraljica tega verjetno ne bere) se pobližje spozna z Vročo potičko in Lommyjem Zelenorokim in jima da takoj vedeti, da z njo ni heca. Pri tem ji nekoliko pripomore Gendry, ki se prav tako odpravlja na Zid. Mislim pa – tole je izključno domneva, nisem prepričan – da nam za trenutek pokažejo tudi Rorgea, Grizača in s kapuco zakritega Jaquena H’Ghara. Če je to dejanska ekipa, in ne samo začasni nadomestki, sem povsem zadovoljen, saj mi Grizač in Rorge delujeta kar prava. Prav tako sta dobra Lommy in Potička… Za razliko od hlevarčka, ki ga je dva dela nazaj frderbala Arya – zame najslabši(najslabše posnet, najslabše zmontiran, najslabše odigran… ne vem) prizor cele prve sezone(zdaj to lahko rečem, saj sem videl že vse).

Takole. Zaenkrat bom še ostal v Kraljevem Pristanku. Če sem se v teh desetih tednih česa naučil, sem se tega, da je bolje, če ne skačem gor in dol po zemljevidu, tako kot mi veleva serija, temveč raje združim po par prizorov skupaj in na ta način pridobim na “strukturiranosti” in smiselnosti zapisa, katerih mi obeh, bogovi vedó, pogosto primanjkuje. Joff deli pravico, tako kot sta to nekdaj počela kralj Robert in kraljeva roka Ned. Evo ga, Marillion. Očitno je to to. To je lik, ki sicer umre v tretji knjigi(pravzaprav v četrti), serija pa ga odžaga že v prvi sezoni. V bistvu sem vesel, da je to on, in ne kdo pomembnejši. Po drugi strani pa bo zaradi tega v četrti sezoni(razen če sploh ne nameravajo tako daleč oz. se zanašajo na konec sveta leta 2012) prišlo do nekaterih sprememb. V glavnem, Marillion je spesnil in po krčmah prepeval en komad, ki ni pogodu kralju in BUM, že se znajde pred izbiro; jezik ali obe roki. Precej žalostno pravzaprav, da me je ta Joffova ideja spomnila na Mooreov dokumentarec Sicko, v katerem je dobil finančno šibkejši državljan, ki je izgubil tri prste, od zdravnika na izbiro dve opciji; ali mu za njegov(omejeni) denar prišije prstanec in mezinec, ali pa kazalec(v tem smislu – verjetno ni čisto tako). In kot da nam ni trideset sekund Joffreya že povsem kot dovolj, ta nadaljuje s svojo prisotnostjo na ekranu in Sanso povabi ven. Ji bo nekaj pokazal. Mimogrede; Sandor, čestitke za nov oklep in čestitke kraljevi gardi za novega člana(ki mimogrede sploh ni vitez, ampak pač Pes -.-). Kralj prisili Sanso, da si dodobra ogleda glavo svojega fotra in se izkaže za pravega gentlemana, saj punci ne stori nič žalega. Indeed. To delo raje prepusti seru Merynu Trantu. Mislim, da je tole prvič, da se Sansa gledalcu vsaj malo prikupi, saj se ji, poleg tega, da je itak oh in sploh boga, porodi ideja, da Joffa porine z zidu. Hvale vredno.  Celo Pes se izkaže za v redu možakarja, saj punci obriše kri z ustnic in ji svetuje, naj potrpi z Joffom, in si na ta način prihrani nekaj bolečine. Več SanSan trenutkov bo verjetno v drugi sezoni. Še tole; na tem mestu bom(prvič) pohvalil Sophie Turner. Doslej je bil njen lik popolnoma brez hrbtenice in nisem vedel; ali je brez vsakršne karizme igralka , ali samo njena vloga. Izkazalo se je, da gre za drugo opcijo. Če potegnem črto, je Sophie v bistvu prav kul Sansa.

Zimišče. OSHA SE JE POČESALA! Sanje o trookem vranu. In… Ne me basat, spet popolnoma iste. Ali pač? Bran tokrat pove, da mu je trooki vran dejal, da se njegov oče nahaja v družinski grobnici. In to še preden so Sever dosežejo vesti o Eddardovi… iščem kak lepši izraz od “dekapitacije”… o Eddardovi smrti, zakaj bi kompliciral. Osha hromega fanta odnese v grobnico, kjer ju napade Kuštravček(to dobiš, če frocu dovoliš, da poimenuje psa, oziroma krvovolka), ki v grobnici spremlja Rickona. Tudi on je namreč videl očeta. Tale Rickon je zadnje čase en velik sumljivko. Vedno se prikaže od nikoder, nekaj pové in se umakne nazaj v temo. Ko stopijo iz grobnice pa do njih pristopi moister Luwin… Z dejanskimi novicami. Dogajanje se nato prestavi v porečne dežele, kjer je gospa Stark prejela novice o moževi smrti. Oba z Robbom sta zato precej tužna in bi kralju v zameno najraje poslala Jamiejevo glavo. Žal ne gre tako zlahka. Hudič na kup serje in v Kraljevem pristanku sta, vsaj po Catelyninih podatkih, ujeti še obe hčerki. Kasneje ima severnjaška gospoda posvet. Kako naprej? Gospod Glover – vsaj mislim, da je gospod Glover – predlaga, da Stark podpre gospoda Renlyja. Jebela, na živce mi gre, ker ne vem kateri vazal paše kam. Dobro, recimo da je tisto Galbart Glover in da je smejoča se teta Maege Mormont, sestra gospoda poveljnika nočne straže in gospa Medvedjega otoka, ker je pač edina prisotna gospa, poleg Catelyn. Robb, sin svojega očeta, se ne strinja, saj Renly, po zakonu, do prestola ni upravičen. Beseda dá besedo in že stoji(na sumu imam, da rahlo vinjeni) Veli Jon Umber, ki pošlje Renlyja, Stannisa ter Joffa v maloro, in že v isti sapi predlaga Robba za kralja na severu. Ideja očitno zveni noro samo meni, saj Jonu takoj pritrdi celotna ekipa. Cat pa se tačas s kamnom loti reorganizacije Jamiejevega ksihta. Lannisterja to ne gane prav dosti. Dober dialog.

OK. Zdajle bom šel počasi na dva prizora, ki ju uvrščam v kategorijo “investicija za naprej”, pričata pa o integriteti določenih akterjev. Hja… Cersei je izrazu “moralno dno” že parkrat nadela povsem nov pomen in tokrat nas spet ne pusti ravnodušnih. Incest je ipak slab že sam po sebi, ampak kraljica iz tega naredi umetnost, ars. V bratovi odsotnosti jo poriva njen bratranec, kar je očitno next best thing. Potem pa še Pycelle in, ne boste uganili, Ros. Ros je, poleg Cersei, očitno edina kurba v Zahodnjem. Esmé Bianco je fletna, nič ne rečem, ampak saj je fletna tudi še katera druga. Vseeno zanimivo. Ros je, kot smo videli, Mezinčkov človek. Pycelle to očitno ve, saj se v njeni prisotnosti(kot tudi v prisotnosti vseh drugih) obnaša kot star, senilen fotr… Čim je ata enkrat sam v sobi, je takoj trideset let mlajši. Očitno tudi on ni po župi priplaval, kar je najbrž razlog za njegov nenormalno dolg staž velikega moistra. Je pa to prizor, ki je bil deležen precej neodobravanja fanov. Večina pravi, da je odveč, oziroma precej predolg. Jaz osebno ostajam pri “investiciji za naprej”.

Še tri stvari. Najprej tabor hiše Lannistah. Njihov general štab ni več tako samozavesten. Za samozavest niti nimajo razloga, saj jim ne grozijo samo Starki, pač pa tudi Stannis in Renly. Za boljšo predstavo sem označil zemljevid. Tywin iz šotora nažene vse, razen Tyriona, kateremu prizna, da ni tak cepec, za kakršnega ga je imel. Iz tega razloga mu zaupa eno nadvse kul nalogo, ki bo, upam da to ni prevelik spoiler, v Kraljevi Pristanek prinesla vsaj kanček dobrega. Tyrion bo v očetovi odsotnosti kraljeva roka.

Na Zidu dogaja. Jon izve, da so mu ubili očeta, kar ga spodbode do té mere, da odhiti Robbu na pomoč. Ustavijo ga njegovi frendi, ki mu ponovno zrecitirajo njegovo zaobljubo. Precej sentimentalen moment, ki Jona prepriča, da se vrne na Zid še pred svitom. Stari medved seveda ni od včeraj in Jonu takoj pove, da se zaveda njegovega poskusa pobega, hkrati pa mu da vedeti, da se to pač dogaja, in tega ne bo sankcioniral. To je ena izmed stvari, ki se mi dopade pri Igri Prestolov. Ni ekstremov. Nihče ne ravna v stilu: “Spodrsnilo ti je, padel si pol metra preko meje našega ozemlja, kar pomeni, da si dezertiral. Kazen je smrt.” LoL… Če pomislim, tole pravzaprav zveni precej podobno kot Nedeljsko oko Marjana Jermana, ampak ja – GRRM je likom pustil nekaj tolerance, kar mi je vsekakor všeč. Da se vrnemo na zgodbo; gospod poveljnik da Jonu vedeti, da ima dovolj hodečih mrtvecev in da jutri grad Črnina odkoraka onkraj Zidú. Brez pardona. Tej stvari je potrebno priti do dna. Nočna straža to sezono zaključi z enim res epskim govorom gospoda Mormonta, in enim še bolj epskim… To sliko:

Kot sem povedal že večkrat; James Cosmo raztura. Čeprav gre za dokaj stransko vlogo, je to zame en izmed najboljših(10, recimo) castingov(grda beseda… do druge sezone bom naštudiral slovenski ekvivalent) prve sezone.

Sedaj pa še… Daenerys “Nevihtorojena” Targaryen. Hudič na kup serje, sem to že rekel? Očitno imamo opravka z dvema, saj ima tudi Dany probleme. Umrl ji je sin, Mirri Maz Duur je khala Droga spremenila v rastlinico, zapustil jo je Drogov khalasar. Za vse to krivim Mirri. Ta je Drogu zamerila požig njenega templja, poboj njenega ljudstva… Mislim, za kakšne malenkosti ti nekateri zamerijo. Ne moreš, da verjameš. Dany s faking povštrom zaduši khala – ta ne bo več ruval jezikov. Nato pripravijo grmado, na katero poleg, Droga in Mirri Maz Duur, naložijo še vsa tri zmajeva jajca. Zažgejo. MazDuurjino petje se kmalu spremeni v krike bolečine. Daenerys zakoraka v plamene. Naslednji prizor -> vsi spijo ob pogorišču. Zjutraj ser Jorah poišče Dany, ki sedi gola med pepelom in doji tri spyrote. Trije zmajčiči iz treh jajc. Tri zmaje, ki jih je pravzaprav plačala s tremi življenji(Drogo, njen mrtvorojeni sin Rhaego in Mirri Maz Duur). Zmaji so fantastični. Čudovit CGI, sploh za TV budget.

In to je to za letos. Razmišljal sem ali bi napisal še en overall vtis, pa verjetno ne bom, saj sem večinoma vse, kar sem imel za povedat, povedal vsak teden sproti. Vseh deset tednov sem podajal svoje osebno mnenje – mnenje fana knjig, ki nikakor ni strokovno, niti objektivno. Upam pa, da je bilo, če ne drugega, vsaj kolikor-toliko berljivo. Morda do naslednjega leta naumim kaj novega – video reviewi, recimo, so bili kar popularni, ampak ničesar ne obljubim. Vsekakor pa bo na področju ASoIaF letos še dogajalo. V četrtek pride v Slovenijo GRRM. Julija izide 5. knjiga… Nikakor pa ne gre zanemariti niti vseh novic, ki jih bomo prejemali v zvezi z drugo sezono. Potrudil se bom, da bom tu objavil vsaj ta večje, za detajle pa WiC.net FTW. 😀

Za konec pa še teaser za Spopad Kraljev(očitno bodo obdržali “Igro Prestolov”):

LP Pepi

7 comments
  1. Drejc said:

    Super obnova! ;D

    V katerem prizoru pa naj bi bil Stanis (Gerald Butler)?

  2. Pepi said:

    Stvar je taka. Ta podatek je pisal na IMDb, ki je user editable in se posledično gor na vsake kvatre znajde tudi kak bullshit. No, to je en izmed teh bullshitov, ki so ga očitno tudi že sanirali. Vseeno pa ni nujno, da Butler koncu koncev ne bo Stannis v drugi sezoni. Verjetno bomo kmalu izvedeli. 😀

  3. Nataša said:

    Jaz pa bi se ti rada zahvalila za te zapise o Igri prestolov. Vsakič ko sem si ogledala novo epizodo, sem naslednji dan prebrala še tvojo oceno, in lahko rečem, da si mi kar precej pomagal pri razumevanju nekaterih dogodkov in povezav med posameznimi liki… tako da sem bila bila naslednjič pri gledanju še bolj pozorna na kakšno zadevo in sem lažje sledila v bistvu precej zakomplicirani sagi. 🙂 Super, da sem naletela tale tvoj blog, in hvala za zanimivo pisanje! Serija mi je bila pa tako všeč, da sem se zdaj lotila še Martinovih knjig. Ravno včeraj sem končala prvo in mi je fajn, ker mi je dala še več Tyriona npr. in veliko dodatne snovi za razmišljanje in razna ugibanja… npr. čigav sin je Jon Sneg ipd.
    Lp in te berem tudi naslednjo sezono.

  4. Pepi said:

    Stvar je precej kompleksna, se strinjam. Včasih berem, berem, berem, naletim na neko znano ime, in potem listam, listam, listam po knjigi, kje sem ga ime že slišal. Serija je zgodbo pravzaprav precej poenostavila. Sicer pa ne vem kaj naj rečem… Hvala, ane. Vesel sem, da ti je bilo tole v pomoč. Tak je bil tudi moj namen. 😀

  5. Lisa said:

    Ampak veš, jst bi hudičevo rada videla to posnetek. Pa mi piše, da je zaseben. 😥

    Zdaj se pa morem spravit brat še 3. in 4. del. Lani med poletjem sem ostala na polovici tretjega.

    Ampak tale serija je svetovna. Jst samo upam, da bo naslednja prav tak dobra.

  6. Pepi said:

    U, pa res. Hvala za opozorilo. Zdej bi mogl delat.
    Js tud upam… Zlo se bodo moral potrudt, če bodo želel preseči(tudi doseči) kvaliteto prve sezone. Knjige pa čimprej. Julija je na lagerju že peti del. xD

Oddajte komentar

