Modernizacija desetih zapovedi

Zamislil sem si, da bi tole objavo posvetil razmišljanju o pojmih “prav” in “narobe”, ker je meja skozi leta postala tako zelo abstraktna… politika, recimo, je lep primer. Eno je, da je razdvojeno ljudstvo… hudič je v tem, da so razdvojeni celo strokovnjaki. Začenjam misliti, da nam to delajo zanalašč. No ja, je, kot pač je. Stvar sem se odločil raziskati in prva sled me je vodila k Bogu, natančneje k desetim božjim zapovedim. Čeprav nisem veren, se mi je zdelo to neko spodobno izhodišče… toda, glej ga zlomka, na kaj naletim. Na neko zastarelo jebo, primerno za čase, ko sta obstajala samo dva človeka, vsak s svojim kamnom, ki sta se iz dolgčasa spraševala: “Ali bi s svojim kamnom razbil čeljust temu, ki stoji zraven mene in razmišlja, ali bi mi ukradel kamen?”
Dobro, slab primer, priznam. Itak je namenjen zgolj neki (pred)ilustraciji ideje. Po poskusu modernizacije, ki sledi, boste najbrž tako ali tako razumeli, o čem govorim. Najprej starinska verzija.
Veruj v enega Boga!
Ne skruni božjega imena!
Posvečuj Gospodov dan!
Spoštuj očeta in mater, da boš dolgo živel in ti bo dobro na zemlji!
Ne ubijaj!
Ne nečistuj!
Ne kradi!
Ne pričaj po krivem!
Ne želi svojega bližnjega žene!
Ne želi svojega bližnjega blaga!

OK, mislim, da se vidi, v čem je problem. V nadaljevanju je moj poskus izboljšave, ki temelji na izkustvih iz preteklosti. Namenjena je tudi odpravljanju dilem, ki mogoče nastajajo(so nastajale! tu sem, da jih rešim) pri nekaterih točkah.
Veruj v enega Boga! Vendar ne premočno, saj te bo to slej ko prej vodilo v kršenje enega izmed naslednjih pravil
Ne skruni božjega imena! Če bogu ni ime Bog, še ne pomeni, da to ni bog.
Posvečuj Gospodov dan! Ampak ne vsak dan. Samo ob nedeljah.
Spoštuj očeta in mater, da boš dolgo živel in ti bo dobro na zemlji! To, da jih s svojo prisotnostjo doma “častiš” preko štirideset let, ne velja.
Ne ubijaj! To velja samo za ljudi! Ne ubijaj ljudi! Banda petarska, ki tole rada uporablja kot argument; da se mi odslej ne obešate več na to!
(Ne nečistuj!) Dodani oklepaji, ki šibijo tole smernico. Nagon je hudič.
Ne kradi! Razen, če kradeš človeku stvar, ki jo je ta isti človek prej ukradel tebi. Pravica v svoji najčistejši obliki.
Ne pričaj po krivem! Razen, če veš, da je obtoženec kriv. Takrat ne izbiramo sredstev. Prasca je treba zašit!
Ne želi svojega bližnjega žene! Če si ta žena želi tebe, se pač vdaš v usodo…
Ne želi svojega bližnjega blaga! Tako zvani “reverse psychology” je čedalje bolj popularen – da mi ne bi kdo svojemu bližnjemu težil v stilu: “Sej si ne želim ure, k jo maš na rok. Ne rabš mi jo dt.” Dokler se ne bi ta vdal in vam izročil ure.

Evo, takole nekako. Saj ne rečem… precej narcisoidno od mene, da si upam takole posegati v stoletja stara načela. Ampak treba je držati tempo s časom.

In če se še enkrat dotaknem začetne dileme. Kaj je prav in kaj narobe? Zaenkrat mi je najboljši odgovor uspela ponuditi tale Smolarjeva viža.

LP Pepi

Oddajte komentar

