Svarunova noč 2012

Že od ponoči razmišljam, kako bi začel s tem zapisom. Zdajle, zadnjo minuto, sem se odločil, da bo ledomilka tema, bolj naključne narave. Zategadelj bom najprej govoril o sami poti na koncert. Pot na koncert je bila v redu. Za referenco; bistveno boljša od povratka domov. Tako, govoril sem.

Mogoče lahko v uvodu — glede na to, da o tem še nisem pisal in da morebitni bralec s tem fenomenom morebiti še ni seznanjem — nekaj besed naklonim tudi Svarunovi noči v splošnem; kaj to je, zakaj to je in kje to je. To je , če se ne motim (govorim namreč iz glave), trenutno edini slovenski (vsakoletni) folk metal koncert, ki je v sklopu mednarodnega Samhainfesta svojo pot začel leta 2010. Zakaj to je? Ugibal bi, je pa dejstvo, da slovenska ljudsko-metalska scena ni zelo široka in da je vzlic tega kak tak festivalčič sem pa tja še kako dobrodošel. Izkaže se celo, da se manko tega podžanra kompenzira z ljudskimi in metalskimi napevi (posebej). Kraj dogajanja sam po sebi niti ni pomemben (sploh zato, ker je stvar že prešla), pa vseeno; koncert se je letos že drugo leto zapored odvil v medvoškemu Jedru … Kar meni, moram reči, nenormalno ustreza. Pa bodi tole dovolj o tehnikalijah, ki jih lahko vsak najde s pomočjo Mat’kurje (ob predpostavki, da izbere opcijo “iskanje po spletu – Google”).

Naj na tej točki prekolnem varilnico piva (da bi vas tisoč os pičilo v koleno!), katere imena se sicer ne spomnim … Se pa zato dobro spomnim piva, ki je bilo, kar se mene tiče, svetovno. Do te mere, da sem do konca koncerta komaj zdržal, kar se bo v nadaljevanju zapisa manifestiralo tudi kot iz stavka v stavek manjša izčrpnost komentarjev na določene ansamble.  Pa če se držim kar voznega reda; večer je otvoril ansambel Noreia, ki je poskrbel, kot so dejali tudi sami, predvsem za tisto folk komponento folk metal večera. Prvo skupino, mogoče prvi dve, sem po pravici nameraval odsedeti in jih poslušati v najboljšem primeru površno, zato je dejstvo, da so me Noreia že s prvimi verzi uvodne skladbe (Star of the County Down) spravili na noge in v prvo vrsto, še toliko bolj zgovorno. Tempo so nato stopnjevali predvsem z instrumentalnimi skladbami, katerih naslovi so mi ušli iz glave … No, vem pa, da je bila vsaj ena od poskočnic jig. In da so v dobre pol ure, ki jim je bila namenjena, zaigrali in zapeli še tradicionalno irsko Some Say the Devil is Dead ter pomorsko Drunken Sailor. Morda se o njih nisem dovolj pozanimal, mogoče sem jih podcenjeval, ampak danes lahko rečem, da so prav Noreia tisti, ki so me v včerajšnjem večeru najbolj pozitivno presenetili.

Štafeto so nato prevzeli folk metalci Vinotoch.  Neka pesem o vodki, vem da je bila, sicer mi pa niso ostali v spominu. Krivda, kot kaže, leži na meni, saj so, sodeč po odzivu publike, svoje delo opravili povsem korektno. Sebi v bran lahko povem le, da to ni moja glasba in da sem se v tem slučaju instinktivno vrnil k prvotnemu planu (ki je bil, kot sem omenil že nekoliko višje, v duhu počasnega štarta in gretja šankovskih stolic). Za njimi so skratka prišli na vrsto domači Brezno (domači pravim zato, ker gre v nekje eni šestini v resnici za medvoški ansambel (MEDVODE, MEDVODE, NOBEN NAM NČ NE MORE!!!!)), ki so, če se ne motim, tudi glavni instigatorji za dogodkom. Mislim, da so bili tudi edini, ki so imeli umetno meglo … Kar je skoraj tako pomembna informacija, kot “pot na Svarunovo noč” z vrha zapisa (jebiga, od nekaj trivie ni bilo še nikogar konec). V nebo in Glasnik sta pesmi, ki sta mi najbolj ostali v spominu. Dober nastop, pa čeprav brez flavtistike, ki si je v prometni nesreči baje poškodovala roko. Celo takole bom rekel; v živo so bistveno boljši kot na studijskih posnetkih, pri čemer častno omembo pobere pevka, ki je iz nastopa v nastop bolj suverena. Mogoče me je zmotilo edinole njihovo terjanje vzklikov “HEJ HEJ HEJ” med vsakim komadom. Zakaj, zato, ker Brezno po moji oceni tega poceni sranja ne preveč sofisticiranega načina komunikacije ne potrebujejo več (med vsakim komadom (k nekaterim ipak paše)) in bi lahko od publike poterjali kaj boljšega … Recimo refren.

Naslednja na vrsti je bila skupina Beer Belly — še eni, ki preigravajo irske tradicionalne viže. Tu pa moram reči, da sem bil sprva nekoliko skeptičen. Bal sem se namreč, da bodo nastopili s priredbami tipa Prebrisan Falot, ki se mi ne dopadejo najbolj. Ne dopadejo, pa ne vem zakaj, ker v bistvu imam rad dobre priredbe z duhovitimi besedili … Očitno sem do irskih narodnih nekoliko zaščitniški. No, izkazalo se je, da so bili strahovi odveč, saj so nastopili jako korektno in avtentično. Zastavili so z Molly Maguires, zaključili pa z Whiskey in the Jar, kar je vse, kar bi si človek, zaljubljen v irsko glasbo, želel … In nam celo predali pozdrave legendarnih The Dubliners, ki so jih pred mesecem srečali na Irskem. Brez kakršnihkoli zadržkov lahko rečem; Beer Belly so z moje strani od zdaj naprej odobreni. Edini tujci, nemški ansambel Winterstorm, so nastopili zadnji. Zelo mi je žal, da njihovega špila nisem intenzivneje spremljal — tega sem se zavedel proti koncu, ko so igrali skladbo Into the Light, ki se mi je jako dopadla. Nič drugega mi ne preostane, kot da se posujem s pepelom in zamujeno (vsaj približno) nadoknadim preko youtube portala.

Toliko o bendih. Če potegnem črto pod celoten event, nimam nobenih pripomb. Ljudi je bilo ogromno, vzdušje odlično, cene zmerne, glasba mi je bila, kot sem že omenil, v večji meri pisana na kožo. Vsa čast organizatorjem, skratka, in že se veselim prihodnjega leta. In če se uzrem nazaj … Še dobro, da nisem zadel tistega sodčka piva. Sem pa žrebal, kar mi je dalo edinstveno šanso posneti publiko … In to objavljam kljub za en drek kvaliteti.

Toliko z moje strani.

LP Pepi

Leave a Reply

