Kresnik: Ognjeno Izročilo

Že pred časom sem (sicer bolj na kratko) pisal o snemanju novega slovenskega fantazijskega filma in o akciji zbiranja sredstev za kritje stroškov produkcije. Cilj 7500$ je bil dosežen (in za dobro tretjino presežen) in zdaj so tu rezultati. Vtisi? Hja. Zgodba sama je generična, da bolj ne bi mogla biti. Na hitro; štorija je postavljena nekaj desetletij nazaj in gre o fantu, ki pride na podeželje k dedku in je tam podvržen preziru vaških pobov, češ, kaj bo ta mestna srajca, na koncu pa raztura in izpade junak. Že tisočkrat uporabljen templejt, to pot pač z okusom slovanske mitologije. Po navadi dam največ na zgodbo in s tega vidika bi moral biti razočaran, ampak bodimo realni; film je dolg dvajset minut. Kaj hočem reči s temi dvajsetimi minutami? Ker dvajset minut je načeloma dovolj za marsikaj, ne? No, ravno za narediti tovrstno zgodbo svežo in kvalitetno pa dvajset minut po moje ni dovolj časa. In dovolj o tem. Jaz tu kvačkam na dolgo in na široko o zgodbi in zakaj ta morda ni tako atraktivna kot pri kakem ameriškem špektaklu, medtem ko … mislim (in priznam), da sem s tem zgrešil bistvo filma. Jaz celoten projekt jemljem (in mislim, da bi ga bilo v tej luči potrebno jemati) kot nekakšno znanilko in preverbo, če je to (žanrski film) pri nas sploh možno in smiselno. Na tem nivoju pa film po moje blesti. No, igralski performansi pač niso bog ve kaj. Okej, Dare Valič ima tak gravitas, da bi lahko (namesto dialogov) nariral cel film, pa ta zato ne bi bil nič slabši, sicer pa (slovensko) nadpovprečje. Zdaj pa tisto, kar me je navdušilo. Fotografija je čudovita. Tu mi pridejo na misel kadri, ki (samo) fokusirajo ogenj. Mogočno, mistično in obče lepo. Glasba tudi. Odjavna špica, ki jo odpoje Maja Keuc, je fenomenalna. Tak, proper filmski komad. Morda spet ne povsem svež, ampak meni všečen. Upam, da ne bom razumljen napak in da izjava ne bo vzeta za zlonamerno, če rečem, da je prav odjavna špica (pesem in animacija) moj najljubši del filma. To, in prizor s pošastnimi volkovi. Lepo in apetitlih izpeljani posebni efekti ga ponesejo v višave in visoko nad slovenske standarde. Tako da s teh stališč pa film zelo klapa in se mi suma sumarum kar dopade. In če se vrnem par vrstic višje; je možno in je smiselno.

vlcsnap-2014-07-05-12h23m17s224

1 comment

Leave a Reply

