Igra prestolov – Hiša črne in bele

Jaz, najbolj ažuren človek na svetu. Kaj me briga, če je bil leak — predstavljajmo si, da sem vstal ob treh ponoči, zalavfal HBO, pogledal epizodo in potem pisal.

Kdo bo za pijačo dal, ko umrla bo … kraljevina
Pred leti smo v Sloveniji imeli ministra za zamejce, ki se je pisal Boštjan Žekš. Istočasno smo imeli še ministra za lokalno samoupravo, ki se je pisal … Boštjan Žekš. In še kulturnega ministra Boštjana Žekša. Ko človek vidi kaj takega, upravičeno podvomi o poslanstvu in nalogah ministra. To mi je padlo na misel, ko sem izvedel, da bo Mace Tyrell od zdaj naprej tudi gospodar zlatnikov. Precej brihtna poteza s strani scenaristov in sicer iz razlogov, ki se bodo izkazali v prihajajočih epizodah. Gospodar prišepetovalcev je po novem Qyburn, veliki moister pa še naprej Pycelle. To je trenutni Mali svèt. Ki verjetno še nikdar ni bil tako mali.

Potem pa je tu še nesojeni gospodar vojen (naziv, ki ga je Cersei potegnila ne vem iz kje), Kevan Lannister, ki ob besedah svoje nečakinje nenehno zavija z očmi. Stric je zanimiv lik. Brez dvoma eden boljših Lannisterjev. Ker je bil vse življenje v bratovi senci, Cersei zdaj verjetno misli, da si bo obenj obrisala podplate. Ampak težka. Kevan ji je več kot pripravljen povedati vse, kar ji gre in še kaj za za povrhu. Ampak kraljice matere se ne prime. Ona iz besede v besedo bolj uživa v zvenu svojega glasu in si misli, kako nazarjansko brihtne so njene replike medtem, ko jo stric dejansko šola. Odlično izpeljan moment (Lena Headey uživa sto na uro), če se ne motim skorajda naravnost iz knjige. In kar se mene tiče najboljši del tokratne epizode.

cersei

Oni drugi svèt — tisti, onkraj Ozkega morja — daje precej boljši vtis. Moram reči, da me Daenerys in njen del štorije to pot kar interesira. Prejšnja leta sem v glavnem zehal, ampak tole s harpijinimi sinovi zaenkrat deluje vrhunsko (trkam, da se ne bo že v tretji epizodi izrojilo v pofl — v resnici sem jo že gledal in se ne bo, hehe). Končna eksekucija Mossadorja me je spomnila na kako je glavo izgubil Rickard Karstark. Zelo slično. Še motivi obeh morilcev se ne razlikujejo kaj bistveno. Okej, Mossador svojo kraljico obrajta, dočim Karstark svojega kralja takrat že ne več, ampak v obeh slučajih gre za neke vrste maščevanje. In odziv … Tudi odziv je podoben. Slab.

Prijazni ljudje
Kako se začne Hiša črne in bele? Z Aryinim prihodom pred Hišo črne in bele. Ki je, mimogrede, precej drugačna od tiste (Hiše črne in bele), v moji glavi. Podobno, kot je bila drugačna Hiša neumirajočih v Qarthu. Verjetno sem kot Slovenec, ki je dobršen delež svojih dopustov preživel na Hrvaškem, te arhitekture navajen in mi posledično deluje premalo tuja, eksotična in da ne rečem čarobna — da bi res sovpadala z mojo predstavo obeh Hiš. Ampak to niti ni pomembno.

Bolj me je presenetil človek, ki Aryi odpre vrata. Okej, gremo takole. Ko knjižna Arya prvič uzre svojega mentorja, ima on za svoje obličje rumeno lobanjo, iz katere leze črv. Arya potem tega črva odgrizne (še vedno ne vem, kako točno si naj to predstavljam) in možakar se spremeni v najbolj prijaznega starca, kar jih je kdaj videla. Od tam naprej ga v svojih notranjih monologih imenuje Kindly man, oziroma po Pižami, Dobričnež. Človek, ki ji vrata odpre v seriji, je od dobričneža skoraj tako daleč, kot je od rumene lobanje. En godrnjavs, ki Aryo kratko malo odjebe, kovanec gor ali dol.

Situacija, v kateri protagonist obsedi na stopnicah in (po možnosti na dežju) odčaka predpisano število ur, preden ga sprejmejo v neko zaprto družbo, je že videna. Nazadnje se je spomnim iz sodobne predelave kultne risanke ThunderCats. Težko kogarkoli krivim; predstavljam si, da so ustvarjalci želeli eno kratko, a učinkovito implementacijo Arye v njeno novo okolje. Da je starec v resnici Jaqen in da v resnici ni Jaqen, ampak namesto tega samo isti človek, z istim obličjem (ne pa tudi imenom), je pa zame kar prevelika poenostavitev. Saj je fino, nek znan obraz in vse. Dočim po drugi strani pa ni najbolj posrečeno, da se Jaqen Aryi razkrije in obenem od nje pričakuje, da postane nihče. Nek prepad je, skratka — med ideologijo braavoških brezličnežev in starim znancem v Hiši črne in bele.

Na koncu se bo izkazalo, da sem glavni godrnjavs tod okoli, jaz. Dornija … Dornije je bilo ta teden samo za vzorec in jo v tem kontekstu omenjam zgolj zaradi Ellarie, ki je v seriji ravno tako bistveno bolj hudičevske volje, kot v knjigah. Predstavljam si, da je prav ona (če ne pa katera izmed peščenih kač, po njenih navodilih) vzela Myrcellino verižico in jo kot grožnjo poslala Cersei. Mi je pa hecno, da taki verižici bojda obstajata samo dve — ker nista res nič posebnega.

Pes šibi pasje besede
Jao, kake podnapise sem to imel. Dog weakens dog words. Kdo ugane, kaj je Sansa rekla v resnici? Dark wings, dark words. Da se vsi srečujejo v svetu, velikem kot je GRRM-jev, mi je po eni strani rahlo tečno, s stališča pripovedi pa kul in dobrodošlo in nenazadnje skrajni čas. Všeč mi je, da so vsa poznanstva (dasiravno je svet tako velik) dovolj dobro podložena. Kako je Pes v tretji sezoni vedel, da je punca v rokah Bratovščine Arya? Ker jo je v prvi sezoni videl v Zimišču (in najbrž kasneje v Kraljevem pristanku). Kako je Podrick prepoznal Sanso? Ker je služil kot oproda njenemu možu. Samo toliko, za primer — sicer je takšnih dejansko odklonov od knjige (v glavnem gre namreč za interakcije med liki, ki se v knjigah ne srečajo), ampak dobro izpeljanih, še bistveno več. Moram reči, da so glede tega hvalevredno konsistentni in spretni.

Valirijsko jeklo

Valirijsko jeklo

Tole se sprašujem že dalj časa; od začetka pete sezone pa še posebej. Brienne je, tako kot večina ostalih, bolj ali manj siv lik. Ima svetlo in temno plat. Občutek imam, da kot lik (v seriji) postaja vse temnejša in temnejša. Tega v knjigi ni čutiti. Okej, njena poglavja so resda med manj zaželenimi, ampak načeloma ostaja simpatičen lik. Dočim v seriji pa ne. V seriji deluje precej bolj hladnokrvno — ko pride do klanja, pa tudi sicer. Kot bi jo vse te zavrnitve, ki jih doživlja, zlagoma gnale v nekakšno norost. Zdaj, ali bo ugrabila Sanso, ali kaj tretjega, ne vem, občutek pa imam, da se bo na neki točki pojavila popolnoma z jasnega in naredila problem tam, kjer bodo stvari na videz že rešene. Čista špekulacija, ampak verjetno se bo potrdila ali ovrgla še pred iztekom sezone.

Škatle
Morda prej samo nisem opazil, ampak ta sezona ima nenormalno (če res samo nisem opazil, potem ipak normalno) precej kadrov posnetih v raznih kočijah in nosilnicah. Prejšnji teden celo v dejanski škatli, oziroma zaboju. Zakaj je ta podatek važen? Za nič. Čista trivija. Na tem blogu sem že omenil, se mi zdi, če ne pa kje drugje, da mi je bil Tyrion skozi celotno peto knjigo zoprn za popizdit. Kriza, saj razumem, ampak tega je bilo enostavno preveč. “Kamor že gredo kurbe, samostrel, ubil sem očeta, jada, jada …” non-stop. V seriji se to dogaja ravnokar in upam, da ne več prav dolgo. V vsakem primeru so nam tu prihranjene njegove misli, kar vse skupaj precej olajša.

Volitve
Največ dogajanja je verjetno spet prešlo pri Zidu. mallisterStannisova ponudba Jonu in izbor 998. predsednika Nočne straže sta dva precejšnja dogodka in obdelati ju v eni epizodi je najbrž kar malo preuranjeno. Če pa že ne, pa vsaj zelo hitro. Kot kandidat se pojavi tudi ser Denys Mallister, eden izmed najstarejših članov Nočne straže in poveljnik Senčnega stolpa. Vidimo ga sicer samo v ozadju, kako ga bratje trepljajo po rami, ampak veseli me, da so si vzeli čas zanj. Če kdo ni opazil, starejši gospod z ogromnimi obrvmi. J.J. Ambrams, ki ga je upodobil, je še pred zaključkom snemanja preminil. Lepo se mi zdi, da so se odločili porabiti tistih nekaj posnetih kadrov (namesto ga nadomestiti, ali v celoti rezati), kljub temu, da je na ta račun vloga Denysa Mallisterja gotovo nekoliko manjša.

Mimogrede … zanimivo, da ima v glavnem vsa administrativna dela na gradu Črnina čez Othell Yarwyck, ki ima sicer funkcijo glavnega graditelja — in ne Bowen Marsh, ki je glavni upravitelj in ki so ga za potreba pete sezone dejansko kestnili (igral naj bi ga — celo v tej epizodi, pa ga ne vidim — Michael Condron).

2 comments
  1. Korektno. Sicer me vedno večja odstopanja od knjig začenjajo rahlo motiti, ampak ok. Da bi Martinu sledili črko za črko, je itak nemogoče in tega nihče ni smel pričakovati. Vseeno, Jamie in Bronn v Dornio? Tudi prav. Brienne naleti na Sanso? Iiiii, mah, okej no. Vseeno bi raje videl, da bi se eno sezono potepala naokoli in srečala bratovščino in Lady Stoneheart. Njena poglavja v četrti knjigi so mi pri srcu, ravno prav strašljiva, nadvse atmosferična. Ampak ja, to ni za serijo.

    Moji plusi so vedno tam, kjer se karakterji razgalijo in igralci blestijo v igri. To po navadi vključuje Cersei, Tyriona in še koga, hm kdo je sploh še živ. To pot sem bil zadovoljen predvsem z dogajanjem, žal prekraktim, v Kraljevem pristanku, lepo, napeto in pomenljivo. “Jaz bom obdržal glavo”, o ti pacek. Daenerys? Ok, že v knjigi tega sveta nisem preveč maral, tudi v serji mi je to zadnja briga. Zmaj, plus točka.

    Zid? Lepo, ne tako sijajno kot v knjigi (kje je Sam in njegova politika), ampak dovolj prikupno. Se veselim severa. Sploh, če imam v mislih 5. knjigo.

    Skratka, po dveh epizodah… Lepo, solidno in fajn. Mislim, da bo konkretna sezona.

  2. Pepi said:

    Pa res. Kje hudiča je Bratovščina? Kolikor sem spremljal produkcijo (priznam, da letos ne tako dobro kot prejšnja leta) o raznih Bericih in Thorosih ne bu ne mu … te stvari ponavadi težko prikrijejo, tako da upravičeno sumim, da letos z Bratovščino brez bander ne bo nič. Škoda.

    Takisto se strinjam, kar zadeva volitve. Samovo novačenje in manipuliranje z enim in drugim poveljnikom je bilo v knjigah zakon in bi bilo denimo lahko posneto v podobni maniri, kot je bil posnet prizor v drugi sezoni, kjer Tyrion išče svetnika, v čigar navzočnosti se mora še posebej paziti. Ker tako močno se pa spet ne mudi, no … da bi morali kenslati tako kul material.

Leave a Reply

