Igra prestolov – Harpijini sinovi

Še zadnja izmed štirih leakanih epizod. Končno.

Kače v pesku
Nad dornijskim delom ostajam skeptičen. Jaime in Bronn sta se podala na dogodivščino, vse lepo in prav, ampak zaenkrat mi vse skupaj deluje preveč na silo. Najmanj kar je … Bronn zadane bistvo. Zakaj je Jaime sploh poleg? Prvo kot prvo; Jaime je brez ene roke razmeroma brezzvezen mečevalec in s tem neuporaben komandos. Drugo kot drugo; Jaime je kraljičin brat in s tem (vreden) talec, v primeru, da ga zajamejo (kar ga ne bi prvič). Tretje kot tretje; govorice o incestu so ipak glasne in vse glasnejše. Mar ni sumljivo, da gre v akcijo ravno Jaime, prvi in drugi točki navzlic?

Razen tega, Peščene kače so over the top. Obarin govor in met sulice je … Ne vem, sploh ne vem, kako ga naj opišem. Cheesy. Veliko bolj všeč bi mi bilo, če bi šla celotna interakcija skozi na način, kot v Gospodarju prstanov: “AND MY AXE!!!” Pa tudi dejstvo, da je kraj dogajanja pod enim arafatom, sredi ničesar, mi ne paše. Preveč random.

Štekam. Treba je bilo spojiti dva kosa zgodbe. Sam spoj (očitno) ni najlepši, upam pa, da bo zadeva funkcionalna.

R + L = J
Naj se sliši, naj se ve. Nemara se v tem delu zapisa skriva kak kvarnik. No, v resnici se kanim dotakniti ene izmed najbolj notoričnih teorij o nekem liku iz Pesmi ledu in ognja in še zlasti o njega starših. To pomeni, da kvarniki ne bodo kvarniki per se, ker na koncu dneva še vedno zgolj špekuliram … Ampak. Ta teorija je tako močno implicirana, v knjigah in izven njih, da bo vsakršen zasuk stran od nje (zame) totalno presenečenje. V tem slučaju si bom najbrž mislil: “Ej, ti, Jure, tole pa počneš samo zato, da nas zajebavaš.”

Če kdo ne ve in če kljub mojemu opozorilu bere naprej; ideja je, da sta Jonova starša v resnici Rhaegar Targaryen in Lyanna Stark. Če je tokratna epizoda, Harpijini sinovi, v znamenju česa, potem je v znamenju tega. Štorijo poznamo. Rhaegar se je zaljubil v Starkovo Lyanno, jo ugrabil in s tem zanetil Robertov upor. Ne vemo, kaj točno sta imela potem, ampak Rhaegar — tako (v tokratni epizodi) Sansa — naj bi Lyanno posilil. Ta resnica je, bolj kot ne, Robertova lastna.

Omenil sem že Sanso, ki temo načne. Ki Mezinčka spomni, da je sicer res, da je Rhaegar za lepotno kraljico harrendvorskega turnirja vsa ta leta nazaj izbral Lyanno; da pa jo je tudi ugrabil in posilil.

lf

Mezinčkov izraz na obrazu riše navednice okrog ugrabil in okrog posilil. Baelishu z drugega konca sveta pritrdi tudi ser Barristan — in sicer s svojo pripovedjo o tem, kako oh in sploh kul je bil Rhaegar Targaryen. Je nek prepad, ne? Med posiljevalcem Rhaegarjem in Rhaegarjem, ki se sprehaja med ljudmi, jim poje in šenkuje denar? Potem pa je tu še Stannis “Test očetovstva” Baratheon, ki meni nič, tebi nič, naglas izpostavi, da se ustvarjanje pankrtov ne sliši kot Ned Stark. In spomnimo se. Ta isti Stannis je v tretji sezoni po cerka petih sekundah strmenja v Gendryja ugotovil, da je pob pol Robert, pol nižja kasta. Resda so ga takrat priganjali scenaristi, ampak če komu verjamem, verjamem Stannisu.

Kaj to pomeni? Za Jona? Ne vem. Občutek imam, da nič konkretnega. Bolj kot računam, bolj je Jon še vedno samo nezakonski sin. Ned je pač napletel, da je njegov, ker je bil Robert skregan s Targaryeni. Kako je Ned našel Jona pa v seriji v bistvu še ne vemo. V knjigah je tudi to bolj ali manj znano, ampak tu ne bom šel v to. V vsakem primeru obstajajo sumi, da bo Jon na neki točki prišel do fotrovega priimka in znabiti celo do Železnega prestola … Ampak dajmo … Raje počakajmo in se prepričajmo, kako se stvari (dejansko) razpletejo.

To je bolj ali manj to. Če se mene vpraša … Jaz bi iskreno rečeno raje videl, da je Jon Nedov pankrt in basta. Stvar je že pred razkritjem tako prežvečena (posti, kot je tale, ji seveda ne delajo usluge), da mi gre (vsaj malo) na živce. In dejansko bi mi bilo (tu in zdaj) zanimiveje, če nas Mojster res samo zajebava.

Vladanje za telebane
Cersei bije lastne boje. Pa kaj, če je na Severu Stannis, pa kaj, če je na vzhodu Daenerys … V Kraljevem pristanku so Tyrelli, (v glavnem) edini še obstoječi in omembe vredni zavezniki hiše Lannister. Cersei oboroži nekoč že razoroženo Vero, jo naščuva zoper gizdalinskega Lorasa, še pred pa na pomembno misijo pošlje gospoda Tyrella, ki je vsemu navkljub še vedno šef ene večjih armad v Zahodnjem. Kralj pa totalno brez ideje, za kaj gre. Tako zadaj je, da misli, da se kraljica in kraljica mati razumeta. Pa se ne, lol. Že od ko sta se prvič povohali.

Všeč mi je kontrast med Visokim vrabcem in vsemi njegovimi. Na eni strani najbolj benevolenten človek, ki je kdaj teptal tlakovane poti Kraljevega pristanka (westeroški Frančišek, če hočete — še podoben mu je), na drugi pa fanatiki v kopalnih plaščih, s heptagrami, vrezanimi v čelo. Kje se ti dve plati očitno istega kovanca srečata?

hs

Kako je Tommen ukrepal, smo videli. Zanima me, kako bi ukrepal Joffrey. Nekaj mi pravi, da bi bil kratkoročno bolj učinkovit.

Stannis oživljen
Spremljam (včasih manj, kot bi jih hotel, a pogosto več, kot si zaslužijo, če si za trenutek sposodim Bilba) forume. Eden ljubših mi je westeros.org. In ljudje … Ki živijo na forumih … Nis(m)o vselej najbolj racionalna bitja. Nekje sredi tretje sezone je bilo popolnoma jasno; lik Stannisa Baratheona, ki se ga spomnimo iz knjig, je mrtev. Benioff in Weiss sta ga razčetverila. Ob tej trditvi se kot dokaz (oziroma motiv) pogosto navrže povezava do filmčka, kjer eden od njiju res izjavi, da bi bil Stannis slab kralj. Na forumih se to prevede v: “Priznala sta (oba! da ne bo pomote), da ga sovražita in ga zato sistematično uničujeta.” … Kolikokrat sem se že spustil v to debato (jaz sem bil vselej eden tistih, ki so zagovarjali odločitve scenaristov — kadar se jih je pač dalo). Ne prideš do dna. Teh minut mi ne bo nihče vrnil.

Prizorčič s Stannisom in Shireen, ki je, bodimo pošteni, čudovito odigran in kar se mene tiče eden boljših delčkov te sezone (ja, sezone), je obrnil ploščo. Vsaj za nekaj časa. Me pa zdaj zanima tale sivolusk. Jaz sem ves čas mislil, da ga je Shireen staknila že ob rojstvu. Tudi Selysine izjave, da je kralju poklonila zgolj šibkost in ne-vem-kaj-še-vse nekako napeljujejo na to. V seriji, v knjigah ne.

Miren
To Meereen ni. Barristan Selmy končno ujame en kul moment z Daenerys … Za to plača s svojim prvim bojem in ne vem; tudi z življenjem? Upam, da ne. Če pa že, ga bosta pa itak kmalu zamenjala Jorah in Tyrion, ki sta že skoraj tam. Vsekakor je zanimiv Hizdahrjev govor o borilnih arenah in kako brez njih sužnji in plemiči nimajo ničesar skupnega. Zanimiv mi je zlasti zato, ker med govorom spremljamo vojsko Harpijinih sinov, ki hara po meereenskem podzemlju. In hudiča, nekateri Sinovi so v suženjski opravi, dočim nekateri res v plemiški.

To pomeni, da imajo sužnji in plemiči poleg borilnih aren še nekaj skupnega.

1 comment
  1. Hja… Ni švoh. Ni pa češnja na smetanovi torti. Sandsnakes so bolj uboge videti. V knjigi so to res strupene babe, tu pa… kaj pa vem no. Dornija me ne prepriča, upam, da se spremeni, ko Jaime stopi v kačje gnezdo.

    Kraljevi pristanek je dober, mi je všeč dogajanje, zelo všeč pa mi je Sever. To so moji favoriti sezone. Teorija o Jonu? Hehe, dobro bodo tole vkomponiral notri, prav vidim.

    Aja, Selmy? Wtf!?

    Skratka solidno.

    ps: trailer za novo epizodo je pa epski. Zmaj n stuff🙂

Leave a Reply

