O burgerjih in pivih (predvsem o burgerjih)

Oktobra smo in oktobra si lahko o letošnjem letu že privoščim govoriti v retrospektivi. Letos sem bil nenormalno dejaven na področju gastronomije. Bolj kot prejšnja leta, pa naj si bo to dobro ali slabo. V polnosti svojih sil sem dvakrat napadel Pivo & Burger Fest (nazadnje včeraj) in n-krat Odprto kuhinjo. Ne vem, izkaže se, da imam rad craft piva in bolj-fensi-od-šiptarjevih burgerje — tako zelo, da sem zanje pripravljen zapustiti rodne Medvode in se drenjati v nečloveški gužvi. Zakaj, torej, gre. Še vedno rahlo pod vtisom včerajšnjega dne sem se odločil pripraviti en kolaž svojih vtisov celotnega leta. Po štantih. Zdajle, ko pišem, si ali pa si ne domišljam, da ustvarjam nek oh in sploh prima smerokaz po slovenski burgerski in pivo … -ski(?) sceni, ampak mogoče ga pa ne. Mogoče pišem zgolj in samo totalno subjektiven spisek (mojih) najljubših stojnic (odnosno konkretnih burgerjev (in piv)). Vrstni red, ki bo vsaj približno od najbolj do najmanj ljube hrane ali napitka, že namiguje v to smer. Dajmo najprej burgerje.

Hood Burger : Classic. Ne vem, če je tako tudi v resnici, ampak jaz burgerje delim na one, za Slovenijo klasične, kjer imaš lepinjo (odnosno kako bombeto), pleskavico, ajvar, solato, čebulo, zemf in one, jaz pravim ameriške, z nekoliko manjšim tlorisom, debelejšo polpeto in kakim BBQ zosom. Ti slednji so se po Sloveniji razpasli šele v zadnjih nekaj letih in njih prvi ponudnik (za katerega sem jaz slišal) je bil Hood Burger. Sramota, pravzaprav, da sem ga prvič okusil šele letos. Sem ga pa zato dvakrat. Prvič moram reči, da sem bil rahlo razočaran. In nepripravljen. Meso je bilo prepečeno (krepko čez želen medium), posledično mi je razpadlo, se pregrizlo čez premočen papir, mi padlo na tla, KOMAJ sem še ujel pet sekund … Štala, skratka. Okusno, ampak zame takrat prevelik logistični zalogaj. Sklepam, da je bil problem v pozni uri in/ali celodnevni gužvi. Nekaj časa zatem sem Hoodu naklonil še eno priložnost (ker sami okusi so bili že v prvo odlični) in bil to pot jako zadovoljen. Odlična omaka, (medium!) meso, rahlo sladkast kruh, sveža zelenjava … Ni, da ni. Pa tudi nekoliko previdneje sem se ga lotil, ker je meso sama govedina, brez dodanih veziv, in kot tako rado razpade tudi v svoji pravilno pečeni obliki (vsekakor pa bi pomagala tudi kakšna trpežnejša embalaža). Na eni strani fina kvaliteta, na drugi nenormalna cenovna konkurenčnost gladko ukradeta Pepijevo srce.

Stari Pisker : Burger Novozelandec. Ne vem, če slike, ki jih na fejsbuku objavlja Piskrov PR, še kdo lajka tako pogosto kot jaz. Vsa hrana iz tam izgleda zelo (ampak res zelo) apetitlih in samo hvala bogu, da je štab lociran v Celju in ne Medvodah, ker če ne … Ne vem. Skratka. Na eni izmed Odprtih kuhinj sem končno prišel na svoj račun. Pregrizel sem se čez vrsto (pred štantom Starega Piskra je vselej najdaljša vrsta) in voila:

nuvuzelanc

Slika ni bog ve kaj (ne morem se navaditi, da dobim, če telefon držim normalno, kot se telefon pač drži, pokončno sliko — te so pa totalno gnile za objavo bilokod in je fino, če se jih rahlo obreže), je pa iz nje razviden lep kos paradižnika, radodarna doza omake in lepo pečena taljata, ki je nekako glavni feature Novozelandca. Takole bom rekel. Vse fino, vse fajn in po pričakovanjih (ki so bila v primeru Starega Piskra precej visoka). Zakaj zatorej drugo mesto in ne prvo? Hood mi je vendarle okusnejši, plus moje osebno mnenje gre, da se dodatno meso na mesu bolje sliši, kot v praksi izpade. Sama taljata k burgerju ne doprinese dovolj, da bi opravičila svoj obstoj (in ceno). Ne k okusu, ne k ničemer. Če že kaj, se burger po njeni krivdi težje je — ker se pač drugače cepi kot polpet.

Top Chef : Klasik. Top Chef HQ ima isti naslov kot Gostilna Čad, ki velja za to-go kraj za izvrsten balkanski roštilj, tako da sklepam (znabiti zmotno — ampak sem še kar samozavesten), da gre za eno in isto zadevo, oziroma za eno izmed vej te gostilne. Oziroma ne vem. Niti ni važno. Burger. Moja edina pripomba leti na premalo omake. Burger je bil za moj okus presuh. Zdaj, glede na to, da je bilo to že pred časom (na prejšnjih Pivih & Burgerjih), možno, da so zadevo že sanirali. Možno tudi, da je bila spet kriva moja pozna ura obiska (dasiravno to ne bi smel biti izgovor). Mi je pa v spominu ostal zelo lepo začinjen polpet.

7 Burger : Monster Burger. O kamniškem 7 Burgerju slišim same dobre stvari. Kar se mene tiče? Kaj pa vem. Prvo kot prvo, malo hecno izpade, če ti nekdo, ko ga pobaraš po ponudbi, najprej predstavi specialiteto in se še v isti sapi opraviči, češ da je nima več. Omenjam, ker so bili enakega tretmaja konsistentno deležni vsi, ki jih je zanimalo. Ampak recimo, da razumem, ker ta specialiteta, t.i. Painkiller Burger, se res sliši odlično (spiska sestavin nimam, ampak pozanimajte se). Jaz sem potem vzel omenjenega Monsterja, ki je v bistvu navaden burger, ampak dvojni. Zadeva bi bila prima, če le ne bi bila mrzla (če bi bil vsaj kruh malo (bolj) popečen, bi bilo morda že v redu). To me je rahlo ubilo. Tudi njihova omaka (7-omaka) mi nekako ni bila najbolj posrečena, čeprav težko opišem, kaj točno se mi pri njej ni dopadlo. Drugačna je kot drugod, mogoče je samo to. Mogoče bi se je moral navaditi. Kar se mesa tiče pa brez pripomb. Izredno lepo pečeno (obe polpeti sta bili v sredini še lepo rožnati) in začinjeno. Vsekakor se moram nekoč prestaviti do Kamnika in zadevo preizkusiti še v njenem naravnem (in najbrž mirnejšem) habitatu. Občutek imam namreč, da so včeraj na tržnici rahlo plavali.

Smrekarjev Hram : Navaden . Hotel sem burger z nacufanim krškopoljcem, pa sem ga zamudil. Plan B, torej burger, ki so mi ga predstavili kot navadnega, se je izkazal za dokaj slabo alternativo. V oči najprej zbode cena, ki mi sicer res ni ne vem kako pomemben kriterij — sploh, kadar grem nekam, kjer vem, da so stvari ipak drage. Ampak šest evrov se mi zdi za to, kar sem dobil in pojedel, preveč. Štirje bi bili za to kvaliteto in predvsem kvantiteto dovolj. Druga stvar. Jaz vem, da zdaj obstaja neka filozofija, ki narekuje, da mletega mesa predhodno ne začiniš, temveč ga posoliš samo na koncu, že pečenega … Ampak to je, kar se mene tiče, en navaden hipsterski bulšit. Štekam tudi, da mora imeti meso okus po mesu in da so v slučaju, da je meso dobro, razne začimbe odveč, ampak to ne velja za sol. Sol poudari okus in mora biti. Ne preveč, se razume, ampak dovolj. Kdo se najbrž ne bo strinjal, ampak tu ne odstopam. Je pa res, da je hec tudi v ostalih sestavinah. V mojem slučaju so bile le-te prenežne, da bi nadoknadile manko soli v polpeti — kljub temu pa naj omenim, da se mi je zelo dopadel dodatek rdeče pese. Nisem mislil, da to tako paše.

Toliko o burgerjih, kaj pa pivo? Priznati moram, da sem, kar se piv tiče, bolj ambivalenten. Na eni strani si iz glave ne morem izbiti tiste butaste sam-da-prbije filozofije, na drugi imam pa zelo rad bogat, hmeljast okus nekaterih craft piv. V strahu pred tem, da bi izpadel pre-pretenciozno, bom kratek in osredinjen zgolj na slovensko ponudbo. Vem, da sta mi najljubša Bevogov (kraj dogajanja: Avstrija, tudi vem) Kramah in Starvation, ki ga varijo v pivovarni Reservoir Dogs. Brez vrstnega reda. Takisto fina je SIPA vrhniških pivovarjev HumanFish, v lepem spominu pa mi je ostalo tudi ajdovo pivo pivovarne Dr. OREL. Drugačen okus, ampak prijeten.

2 comments
  1. Vsekakor moraš priti k nam v Kamnik ter in medias res poskusit 7-burger. Kolikor vem, je Painkiller le občasna ponudba in ne stalnica — lahko pa se tudi motim. Kar nekaj zanimive redne ponudbe je in tudi piva so nadvse spodobna, razen Generala Maistra, ki je za en drek (oz. kot se je zelo korektno izrazil Nergač, nekako ni po mojem okusu).😎

  2. Pepi said:

    Mislm, da maš glede Painkillerja prav, ja. Res ni v redni ponudbi. Vidm, da bo mogu bit čas dogajanja en petek. Takrat so specialitete. Če bom namest Painkillerju pulled pork, se pa tud ne bom preveč sekiru. Plus previdnost pri izbiri piva, got it.😀

Leave a Reply

