Igra prestolov – Rdeča ženska

Okej, okej. Ne bom začel z izpostavljanjem očitnega. Da produkcije nisem spremljal s tako ostrim očesom kot prejšnja leta, o čemer priča ena (1!) sama, samcata objava na tem blogu. Res je nisem, ampak pustimo to. Igra prestolov je zdaj tu. Z Rdečo žensko na čelu. Ki je v resnici siva, ampak pustimo (tudi) to. Naj stvar steče. Tako, organsko.

Razočaran. Ne. Slab izbor besede. Razočaranje hranim za življenje, to pa je vendarle zgolj serija. Upal sem, da bo začetek močnejši, boljši, hitrejši … Obenem pa na tihem pričakoval probleme. Scenaristi se namreč vse težje zanašajo na izvirnik. Zakaj, zato, ker mu zmanjkuje strani. Ampak ne. To ne more biti problem. Rdeča ženska se bohoti s takimi felerji, da bi jih z lahkoto rešilo že drugo (po potrebi pa tretje in četrto — a je to pri milijardni produkciji res tak problem?!) branje scenarija. Oziroma ajde, ne bom podcenjujoč. Bojim se, da stik z realnostjo izgubljamo zato, ker so se ustvarjalci serije zadovoljili s tem, da so njen glavni izvoz šok, kri in jozeljni. Konsistentnost in logika sta padli v drugi plan. Tole ni zaključek na podlagi ene epizode. Sploh ni zaključek in sploh ne na podlagi ene epizode — že lansko leto so tulili alarmi. Upam, da se motim in če kar nemudoma storim en korak nazaj; Igra prestolov je še vedno Igra prestolov. Še vedno je tudi veliko dobrega. In po tem, kar sem videl (v trejlerjih in v zadevah … ki sem jih pač videl) in kar obljubljajo, sodeč, bo šesta sezona odlična. Ne glede na slabši začetek — ki je pri Igri prestolov že skoraj po definiciji počasen ter poln tako nastavkov za naslednjih devet epizod, kot konsolidacij po finalu prejšnje sezone. Opravičujem se, če bom v nadaljevanju deloval kot zagaman purist, ampak porkaduš da če je kdo prizanesljiv in razumevajoč do te serije, sem to jaz. *Problem opisan, tema predstavljena …* Uvod. Tole je bil moj uvod.

Uklonjeni, upognjeni, zlomljeni
Uf … Dornija. Najslabši del Igre prestolov. Deseti brat izmed Sedmih kraljestev. Nihče je ni hotel, sploh pa ne v tej obliki. Če se ne motim (se mi zdi, da sem enkrat nekje prebral odnosno poslušal en intervju) nas tja silijo zgolj zato, ker se je en brihtol domislil, da lahko tja pošljejo Jaimeja. Kar je imelo že samo po sebi zelo malo smisla, ampak seme je potem vzklilo in raslo … in raslo. In raslo. V napačno stran. Vse do površno izpeljanega abortusa, včeraj. V mojih očeh je stvar izpadla takole. Ellaria Pesek. Bejba rajnkega Oberyna. Oberyna, ki je blazno obrajtal svojo familijo. Ellaria Pesek sklene, da bo — brez dvoma iz ljubezni do svojega bivšega — to isto (Oberynovo) familijo končala. S pomočjo treh Peščenih kač. Ena s pipcem v hrbet pokonča dvesto-kilskega bodigarda, očitno poslednjega izmed Doranu zvestih Dornijcev (ki Dornijec sploh ni), medtem ko drugi dve poskrbita za Doranovega dediča, čigar lokacija je luka Kraljevega pristanka. Pa pustimo to, da je ladja za Kraljevi pristanek (lansko leto) odplula brez njiju. Seveda lahko štorijo poljubno dogradim v nekaj smiselnega, recimo da sta se skrili nekam na ladjo, ali še bolje, jo dohiteli in da je bilo to potem to. S še večjo lahkoto pa rečem, da gre za retcon. Kot gledalec potrebujem nekaj, da bom prvo opcijo izbral prek druge. Trenutno nimam nič. In takih lukenj je vse več. Če se za trenutek vrnem na Ellario; nisem povsem prepričan, ali razumem njen motiv. Lansko leto je hotela Myrcello, da bi zanetila vojno z Lannisterji in se jim tako maščevala. Dočim letos pa noče več, da bi Dorniji vladali šibki moški. Mislim … ja. Ta del razumem. Ampak ne vem, če kupim. Ne vem, če kupim njo, odnosno to, kako je napisana.

vlcsnap-2016-04-25-21h11m08s546

“Listje Lóriena se ne obletava zaman.”
Daenerys je lansko leto (po Pippinovem vzoru) napravila sled morebitnim sledilcem. Morebitna sledilca jo zdaj najdeta in nadaljujeta po sledi, ki so jo za seboj postili dothraški jezdeci. A ne preden Jorah še enkrat preveri, ali je sivolusk še vedno na svojem mestu. Takole bom rekel. Meereen (s širšo okolico) mi to pot niti ni bil slab (kdor je že kdaj prebral kak moj zapis, ve, da nisem fan). Sploh se mi je dopadla Daenerysina interakcija s khalom, pa tudi z ostalimi. Se mi zdi, da je izpadlo tako, kot bi v Martinovem svetu to res izpadlo. Daleč smo prišli, da mi je že to dovolj za petje hvalospevov, pa vendar, evo; meni je bilo všeč. In če se spomnim khalasarja iz prve sezone … in ga primerjam s tem? Ni primerjave. Ta deluje bistveno bolj khalasarovsko (verjemite mi na besedo, spoznam se na te zadeve, imam blog, kjer včasih objavljam stvari o Igri prestolov). V glavnem vidi se, da je serija vsaj produkcijsko zelo (ampak res zelo) napredovala. Ne pa tudi na drugih frontah. Spet imam dlako, ki jo pač moram dati na pol. Od kod so se v nazivu vladarja Sedmih kraljestev kar naenkrat vzeli Rhoynijci? Ki jih že od prve sezone tako vztrajno tajijo? Po žilah Dornijcev se pretaka rhoynijska kri, to vemo, in vsled tega je vključitev Rhoynijcev seveda smiselna, ampak glede na to, da so jih doslej tako dosledno izpuščali, mar ne bi bilo vseeno, če bi enostavno popravili dornijski background? Ne vem zakaj se poslužujejo takih neelegantnih rešitev. I rest my case. No, in ko sem že pri Meereenu, tudi sekvenca s Tyrionom in Varysom je okej. Ne zgodi se prav veliko, je pa okej. Izvemo, da je nekdo zažgal meereensko floto, pripravljeno za plovbo proti Zahodnjem, poleg tega pa tudi, da evnuh in Škrat nista tako inkognito, kot bi želela biti. Zanima me predvsem, kakšno stanje zdaj tam vlada. Predstavljal sem si, da bo kaos (daleč od tega, da bi se lahko naš nenavaden par tako brezskrbno sprehajal po mestu), je pa precej po starem, le da bolj zapuščeno. Tak vtis sem dobil.

Reklama za bižuterijo
Še ena nekonsistentnost nad katero nisem preveč navdušen. Da je Melisandra bistveno starejša, kot je videti, je nekaj, kar smo mnogi izmed nas že dolgo sumili. Pa (vsaj jaz) nisem ne vem kako moder. Če nič drugega, je Melisandra Stannisu že v drugi sezoni zatrjevala, da se bori že bistveno dlje časa kot on. Da ima vse potrebne izkušnje in reference. In te zadeve. Ampak v Rdeči ženski je njena rdečina prikazana kot da je pogojena z nošnjo njene ogrlice z rubinom. Dočim tule pa jo vidimo v banji, brez ogrlice, normalno, lepo, luštno. Spet lahko poiščem razlog — lahko da je imela v banji še rubinast uhan v popku — lahko pa sem znova jezen na lene scenariste. Take cvetke pričajo o zelo, zelo kratkoročnem planiranju. In je škoda. Sicer se mi pa dopade ta sprememba Melisandrinega attituda. Sploh, ko dobimo še ta okvir, da je v biznisu že milijone let ter da tako velikih polomij ni vajena. Slednjega v resnici ne dobimo, to slednje si jaz predstavljam in hočem, da si tudi vi.

vlcsnap-2016-04-25-21h10m33s556

Obljubodržka
Sansa Bolton in Theon sta po ne vem kakšni sreči preživela svoj Thelma & Louise moment s konca prejšnje sezone in to brez poškodb in zdaj bežita, s pankrtovimi krvosledci nedaleč za petami. Ti ju dohitijo navkljub prečkanju reke (enkrat sem gledal Mythbusterse in to baje res ne pali), nakar pride Brienne in reši svet. Lansko leto se je Bri po debaklu s svečko na stolpu odločila za Stannisa. In ga je (proti možnostim) našla in ubila. Okej. Kljub temu, da sem še vedno mnenja, da je bilo vse skupaj (vsaj) malo privlečeno za lase, je izbira med eno in drugo dolžnostjo tej odločitvi dajala neko težo, če že ne kompleksnost. Bojim se, da njena odločitev za oboje to težo razvrednoti. Mogoče ne povsem, malo pa definitivno. Vsaj kar se mene tiče. Še beseda, dve, o Boltonih. Ko smo že ravno tu. Roose je un fotr, ki ti po vikendu garanja v gozdu reče, da si mu skrhal motorko. Ampak to vemo. Ena stvar, ki mi pri njihovem trenutnem stanju pade na misel. Ramsaya je legitimizirala Krona. Boltoni so (v seriji) zdaj odprto proti Kroni. Mar ne morejo v Kraljevem pristanku zdaj enostavno odlegitimizirati Ramsaya in mu že samo s tem pokvariti vseh načrtov? Knjiga teh težav nima. Zakaj? Ker ne izbira bližnjic.

Vrana vrani ne izkljuje oči, vran vranu jih
Vedno skušam biti duhovit pri teh naslovih. Včasih mi uspe. Morda prihodnjič. Tole je bilo spet meta. Sori. Ja. Trenutni prebivalci gradu Črnina so se znašli v edinstveni situaciji. Davos plus nekaj lojalistov plus Duh proti puntarjem s serom Alliserjem na čelu. Moram reči, da me je presenetilo, kako skulirano je aftermath coupa izpeljal ser Alliser. Sestanek s člani, tako in tako je bilo, to je to. V primerjavi s Crasterjevim branikom in izdajo poveljnika Mormonta, recimo? Zelo visoka stopnja profesionalizma. Kar je zame dokaz, da Jona ni ugonobil zaradi sovraštva (čeprav bi bil lahko tudi to razlog), temveč vsled svoje starokopitnosti. In v bistvu verjamem, da bi držal svojo besedo, če bi Davos odprl vrata in se predal, in mu naklonil ovčetino in spočitega konja, tako kot je obljubil. Nek občutek za čast je še vedno prisoten, skratka. Tudi pri izdajalcih. Lepo.

Nič. Tole je vse, kar imam, zaenkrat. Prilagam še prihodnji teden.

4 comments
  1. anonimnež said:

    Mičkeno me je že skrbelo, da se letos ne boš več oglašal. Sem po ogledu avtomatsko šel prvo pogledat na tvoj blog, hehe.

    Se pa strinjam z napisanim. Zadeva ni več tako “subtle”, kot je bila; vse od šlampastih dialogov, do nerodne ekspozicije. Zgleda, da bo kake takšne in drugačne minuse treba kar požret. Bomo vidli. Promo za naslednji teden kar proper.

  2. Pepi said:

    Haha, odlično! No, jaz sem v resnici še vedno zelo optimističen glede vsega skupaj. Računam, da se bo stvar vnesla in lepo stekla dalje. Glede na to, da vem, da so skestali Greyjoye, Tarlyje, cel kup sekundarne severnjaške gospode (v priplepljenem trejlerju je poleg Boltonov že opaziti novega šefa Karstarkov), ima, da je fajn.

  3. Mnja. Težka in dolga pričakovanja so končno pri koncu. Kaj reči. Narezal sem sir in natočil pol buteljke. Kot praznovanje. Pa da se kakšna kost ne zatakne. Meni je bila epizoda ok, dočim sem dal vse luknje in nekoherentnosti ob stran. Sever mi je kul. Zid, denimo, bomba. Davos bo odigral fajn vlogo, čeprav malo upam, da se vseeno približa tudi knjižnemu Davosu. Morda kasneje, al kako? Čudi pa me, da niti besedice o Shireen. Ok, saj verjetno res ne more vedeti, glede na to, da so vsi poklani tam dol. Da bi pa Melisandra rekla, aja btw, tvoje Shireen ni več, azor ahai z njo, nič ni pomagalo, to bi bil pa tud presedens prve stopnje. Tole vijuganje okoli Snowa mi paše, valda ni nihče pričakoval, da se bo že v prvem delu dvignil kot JC. Seveda pa se dvigne, spoiler photos pa to. Ampak! Rdeča ženska ga očitno ne bo dvignila! Ha! Dobra scena. Sicer vem, da se v knjigi malo poigravamo s tem, ampak je bilo dobro videti to preobrazbo. Kaj sledi? Čemu? Zakaj? Všeč mi je! Torej kaj ali kdo bo dvignil lord commanderja? Ne vem več. Glede na to, da je targaryen, se bo morda dvignil sredi pogrebne grmade?

    Nekoliko nižje, pri Boltonovih. Dobro, tudi fajn. Ramsey in njegov način žalovanja. Sede. Tako bi Ramsey naredil. Vrzite jo psom, šurde. Je pa ata Bolton tud prav rjast, me zanima če bo Walda preživela, ako zanosi, seveda. Theon in Sansa, pa dobro. Glasba fajn, fajt mal lesen, da Brienne tkole smelo uleti na zabavo pa vsaj mal narodno in za lase privlečeno. Mislim … ok, če je že ravno bila v teh koncih. Ma ne vem. Sansa v 5. sezoni mi je bila boljša od knjižne, ampak upam, da se ne bo obrnilo. Kam gre Sansa? Kaj se lahko zgodi z njo?

    Meereen prehitro mimo, Tyrion in Varys sta vedno zabavna. Cersei udarno, to mi je bilo všeč, že voham njeno maščevanje, Jamie mi je pa preveč … ne vem … umirjen. Kaj pa vem. Tak pravičnik, tolažilec.

    Khalasar … tisti pogovor ok, samo bi rekel, da je preveč, ne vem … demokratičen za dothrakije. In če primerjaš tega khala in Drogota, je razlika preveč očitna. Daenerys pogumno, všečno, me zanima kaj sledi. Pričakoval sem veliko bolj udaren uvod. Kazen za smrt Droga ali kaj približno takega.

    Dornija? Precejšen smeh. Scena na ladji je sploh wtf, ok, dajte vsak trisekundni kader, kako kače ulovijo barko, alpa nekaj, ne pa da se kar pojavijo iz nikjer. Ne vem. Usmrtitev Doriana in silaka pa je naravnost smešna Daj no, takole po manjšem zabodu še jaz ne bi padel skupaj, pa me je še enkrta manj od velikega Hotaha. Vsaj bodalo v uho, prerez grla alpa kaj, ne pa nožek v hrbet in padec na tla. Ne vem. Usmrtitev Dorana je pa huda zadeva. V knjigi super lik, ne vem zakaj tak konec. Mislim … Doran ni dal nič od sebe. Nič. Škoda ga je. Torej gre dornijski master plan res povsem mimo, bljak na to D&D.

    Še komentat o trailerju: Bran mi obeta in pa … Zmaj!

  4. Pepi said:

    Jou Pauc!🙂

    Ja. Kar se Zidu (in Davosa) tiče, sem tudi jaz pogrešal kakšno omembo Shireen in Stannisa, skratka zadev, ki so prešle proti koncu prejšnje sezone in ki trenutno (kar se mene tiče) še vedno veljajo za slona sredi sobe. Je pa po drugi strani res, da si težko predstavljam, kje, v prvi epizodi, bi imelo to prostor. Tako da štekam. Mislim pa, da bo o Shireen in Stannisu še kakšna padla. Če sem prav zinterpretiral tisto eno sekundo v enemu izmed trejlerjev, bo Davos na neki točki celo obiskal Shireenino pogorišče.kar se Jonovega (morebitnega! — jaz bi, po pravici, raje videl, da obleži) vstajenja tiče, še vedno mislim, da ga bo uredila Mel. Če me spomin ne vara, je tudi Thoros šele po izgubi svoje vere dobil sposobnost resurekcije, oziroma kot je dejal sam (ne bo čisto verbatim): “Molil sem. Ne zato, ker bi verjel, temveč, ker je bil moj prijatelj. In ker je bil mrtev.”

    Walda je, kolikor vem, že zanosila. In hecno, tudi sam bi skoraj napisal, da nisem ziher, ali Roose samo grozi, ali smo pravkar izvedeli, da je res noseča. Ta prizor iz prejšnje sezone mi je ušel iz glave. Brienne je nindđa. Ona pooseblja pojem deux ex machine. Presenečen sem, da ni tudi Dornijcev pobila ona. Tudi jaz pa ne vem, kam bo odpeljala Sanso. Mogoče v Dol? Logičen bi bil tudi Zid, glede na to, da nima najnovejših vesti. Zdi se mi, da jo je bilo v enem izmed trejlerjev videti (skupaj z Davosom) na dvoru Mormontovih. Ni se ju videlo skupaj — enkrat je pokazalo njo, enkrat Davosa — ampak ozadje je bilo isto.

    Meni se je pa pri khalasarju dopadla ravno ta sproščenost. Se mi zdi, da smo dobili eno novo perspektivo. Pri prvi sezoni smo se osredotočali na druge stvari, pa tudi Dany je bila prestrašena in nesamozavestna in … boga. Takrat smo Dothrake videli kot neke eksotične divjake, ker jih je tako dojemala Daenerys. To pot pa so nam predstavljeni kot (bolj navadni) ljudje, ki se zajebavajo in pač počnejo (navadne) stvari. Ker jih Dany že pozna. Po moje so to kar kul izpeljali (in upam, da zanalašč).

    Kar se Dornije tiče, nimam kaj dodati. Vsekakor jim manjka (f)Aegon. Tu pade pol njihovega plana, in kot rečeno Dornije sploh ne bi bilo. Predstavljam si, da je odpadla takrat enkrat kot Aegon. Potem kombinacija navdušenja nad Oberynom (za kogar najbrž ni bilo podobne bojazni) in prej omenjena ideja o Jaimejevi ekspediciji tja dol … in rezultat je, kakršen je.

Leave a Reply

