Igra prestolov – Duri

Hočem, da držiš duri!
Seveda bom začel s tem! S čim pa?! Celo uvod sem spustil. Ne vem, kdaj me je (serija) Igra prestolov zadnjič takole sezula. Najbrž še nikoli. Morda kdaj s še posebej posrečeno ekranizacijo kakšnega pričakovanega dogodka, ampak tole … Tole je pa povsem ena druga sorta navdušenja — primerljiva s tisto ob prvem srečanju z Rdečo poroko. Ali pa z Nedovo smrtjo. Ali pa z Oberynovim dvobojem … In še nekaj bi jih lahko naštel, veliko pa resnici na ljubo ne. Ob čemer velja, da z navdušenjem mislim zlasti grozo, žalost in kasneje jezo. To je stvar, ki bi bila z lahkoto tudi v knjigi. Okej, ja, đabe sem pameten, glede na to, da sta D&D ipak sama priznala, da ju je sem pripeljal GRRM, ki jima je ta delček zgodbe izdal, ampak ne, ne dam se tako zlahka; dobesedno z aviona je vidno, da je šlo v tole nekaj več razmisleka, kot ga navadno vložijo scenaristi — kadar delajo po svoje. Pa nočem biti preveč kritičen, niti ne zaničljiv. Nisem tiste sorte človek, ki lahko nekaj pohvali le, če še v isti sapi nekaj drugega pokritizira (čeprav verjamem, da sploh zadnje čase pogosto tako izpadem). Vsa pohvala tudi scenaristom, tako. Ideja je realizirana v nulo. Ampak tole je v prvi vrsti GRRM.

Aja, lol. Prehitevam. V bistvu sploh še nisem zares povedal, o čem govorim. O Hodorju, seveda! In o njegovi hodorizaciji. Moram priznati, da se nikdar nisem niti trudil z dešifriranjem besede hodor. Vzel sem jo kot eno izmed tistih skrivnosti, ki kosti sekundarnih ter terciarnih likov obložijo z nekaj mesa, in to je to. Na neki točki sem se (bolj za šalo) igral z mislijo, da je beseda hodor v bistvu odgovor na Tyrionovo vprašanje, s katerim se ukvarja pol pete knjige: “Where do whores go?” “Through the ho door.” Hue, hue, hue.

Okej. Zdaj pa morda vendarle za nameček bolj kronološko. Ker dejstvo je, da je Branov del štorije dobesedno nasičen z novimi informacijami in seveda dogajanjem. Prek bilo je nekoč najprej izvemo, da so Bele hodce ustvarili Otroci gozda — da bi jih branili pred ljudmi. Kaj je šlo potem narobe, ne vem, ampak predstavljam si, da je zgodba dokaj klasična; nekdo ustvari pošast, ko se zave, da je zajebal, se skuša nekoliko distancirati, pošast to opazi in zameri. Podobno, kot v temle Carreyevem skeču, pri čemer je Smrt Beli hodec, dopustnika pa Otroka gozda. Špekuliram, seveda, ampak glede te konkretne projekcije sem še kar samozavesten. In Nočni kralj se je potem naučil ustvarjati nove Bele hodce ter neživce … In tako svojim stvariteljem kmalu zrasel čez glavo (figurativno, seveda — dobesedno jih je itak že prej šišal).

vlcsnap-2016-05-23-17h35m23s530

Sam plot device je rahlo hecen. Vsaj kar se mene tiče. Oziroma niti ne hecen. Generičen. Brezvezen. Karkoli. Bran se iz dolgčasa in po naključju dotakne napačne korenine, kar ga vrže v precej gaden film. Tam dobi znamenje Nočnega kralja, ki le-temu omogoča pot v domovanje Trookega vrana — nakar Trooki vran Branu naloži čim ranejši odhod. Epizoda potem preklopi na Jona ter njegove in ko se vrne uzremo; Trookega vrana. In Brana. Povsem ista slika kot vselej poprej. Oba priklopljena na korenine in zadeta — dasiravno se je še malo prej mudilo za umret. Ampak naj bo. Payoff je (kot rečeno) tako vrhunski, da sem pripravljen oprostiti tudi takle smotan nastavek.

Kolikor sem nad vsem skupaj po eni strani navdušen, pa moram reči, da sem po drugi zmeden in v temi. Z drugimi besedami; všeč mi je, kar sem videl, ne vem pa, kaj (točno) to je in kako (točno) je do tega prišlo. Nobenih pojasnil in šnelkursov kako kaj deluje nimam. Praktično nobena zakonitost ni definirana. Malo mi gre na živce, ampak lahko poskusim z rekonstrukcijo; neživci napadejo duplino. To zdaj lahko storijo, ker ima Bran znamenje. Predstavljam si, da poslednji udarec prepreki zada Nočni kralj, s tistim inicialnim ledenim napadom. Od tu naprej je pa malo težje. Videli smo, da zelenovidec v določeni meri lahko vpliva na preteklost, čeprav Trooki vran zatrjuje, da je črnilo suho. Suho že, suho, ampak tudi ta Branov vpliv je (lahko — ne vem) zapisan v Pesmi in fant v resnici ne vpliva, ker bi to hotel, temveč, ker mu je tako usojeno. Usojeno je bedna razlaga, vem, ampak globlje to pot niti ne bi. V glavnem. Nastane čorba. Kriki od zunaj, pozivi naj se (Bran) polasti Hodorja zunaj, smrt Trookega vrana — vse to pripelje do situacije, ko se Branova zavest znajde znotraj buč obeh verzij Hodorja, v mlajši zgolj (oziroma bolj) začasno (?). Mlajši Hodor sliši pozive, naj drži vrata in ti ga tako šokirajo, da se spremeni v artikuliranega Hodorja, ki ga poznamo in imamo radi. Rahlo paradoksalno, pravzaprav. Če Bran ne bi napravil štale, Willis ne bi postal Hodor, Bran (najbrž) ne bi dosegel jame in ne bi napravil štale. Um = pinjen. In to pojasni tudi dilemo, zakaj je Bran ostal še za poslednjo retrospekcijo, če se je pa mudilo. Ker je moral. Ker se je vse to v bistvu že zgodilo.

Še nekaj ne umeščenih (a — upam — ne neumestnih) vtisov. Tudi Poletje jo skupi. Že drugi krvovolk (ali pač prvi?) v dveh epizodah. Škoda, dasiravno so krvovolki v seriji itak tako zelo v ozadju, da … Ja — da se v resnici ne sekiram ne vem, kako zelo. Druga stvar, pa to sem že večkrat omenil. Tale psihičen rejp, ki ga izvaja Bran, je obsojanja vreden in še vedno vztrajam na tem, da pob stopa po temni poti. Sploh s tem, da zdaj izvemo, da začetek sega vse tja v Willisovo mladost. Tretja stvar. Sumil sem, da Trooki vran in Otroci gozda delujejo z neko zlo agendo. Pa sem se motil. V bistvu so bili cel čas s protagonisti. Lepa. Srečamo malega Neda Starka — ravno, ko se odpravlja v Dol, v rejo h gospodu Arrynu. Fotr, Rickard Stark, je isti Sean Bean, lol. Odnosno nekakšen miks Beana in Serkisa. Samo to. Aja, še častna omemba Meeri, ki ubije tretjega Belega hodca v seriji. V jami, s sulico iz zmajskega stekla.

vlcsnap-2016-05-23-20h29m20s538

“Slišali smo, da imate radi Igro prestolov, zato smo v Igro prestolov vključili Igro prestolov.”
Ali Krvavi roka, kot je (beri; bo) v knjigi naslov te igrane verzije prve sezone Igre prestolov. Všeč mi je, da so Aryino zgodbo premaknili naprej, še bolj pa, da so si za to v bistvu samo-parodijo vzeli čas in sredstva in če sem žleht; ta verzija ima močnejši scenarij kot … Ne. Ne bom. Sori. Sem pa vsekakor navdušen. Nad predstavo. In zanimivo. V predstavi je Tyrion tisti, ki (posredno) ubije Neda, pa ga v resnici sploh ni bilo tam. Po moje to lahko vzamemo tudi kot indikator slovesa, ki ga Tyrion trenutno uživa med navadnimi ljudmi. Stereotip je, da so pritlikavci zviti in hudobni in to je bolj ali manj vse, kar je prišlo v svobodna mesta. Poleg Tyriona samega, se razume.

vlcsnap-2016-05-23-20h33m13s819

Aryina naloga je ubiti eno izmed igralk, gospo Crane, ki je, mimogrede, v knjigah tudi ena izmed gosposkih hiš Zahodnjega. No, gospa seveda ni ena izmed gosposkih hiš. Priimka se ujemata. Mislim, da so zapriseženi Tyrellom. Ni pomembno. Delo ji oteži dejstvo, da je gospa Crane v bistvu vsaj na prvi pogled v redu ženska (čeprav v predstavi igra kraljico Cersei), ampak verjamem, da bo to pot izpeljala svojo dolžnost. Ali pač tudi ne. Arya namreč (skoraj gotovo pravilno) ugotovi naročnico umora. In sicer mlajšo igralko, ki v predstavi igra Sanso. Motiv; ljubosumje. Plus Jaqen Aryi zelo dvoumno zagrozi, češ da bo svoji kolekciji obrazov dodal nov eksponat, dokaj neodvisno od tega, ali Aryi uspe, ali ne. Ali nekaj takega. Kar hočem reči je, da ta neodvisna alternativa ni nujno Aryin obraz? Ne? Ja? V resnici najbrž ne, ampak družba nas tako vzgaja — da iščemo luknje v sistemu. Kaj hočem. Otrok današnjega časa, pač. Verjamem, da bi si jaz priboril še tretjo možnost, če si je že Arya ne bo.

Še vedno sumničav do dam z rubinskimi ovratnicami
Najprej sklenemo klimaks iz prejšnjega tedna. Jorah izpostavi svojo bolezen (in ljubezen), Dany mu odpusti in živeli so skupaj srečno do konca svojih dni. Vse ob tem, da Jorah zdaj odjezdi svojo pot. Oziroma iskati zdravilo, da bo Daenerys lažje spala. Sprašujem se, ali ni bilo to slovo tudi za gledalce. Dejstvo, da je Iain Glen eden izmed poglavitnejših glumačev, mi govori: “Ne,” dočim ideje o njegovih možnih destinacijah pa glasno “da.” Bomo videli. Glede na to, da je to Igra prestolov in da ne prizanašamo, bi bilo zanimivo, če bi ga naslednjič srečali kot enega izmed kamnitnikov v valyrijskih ruševinah. Tako, spotoma, na Daenerysini poti domov.

Tyrion in Varys, ki se še vedno trudita z Meereenom, na posvet pokličeta R’hllorjevo visoko svečenico. Kinvaro. Melisandrino nadrejeno. Varysov in Tyrionov posvet (na začetku) rahlo zrcali tistega iz prejšnje sezone, kjer na Tyrionove pomisleke o kandidatu za vladarja, Varys odvrne z: “Saj sploh ne govoriva o vladarju (temveč o vladarici, doh),” kar mi je všeč, vseeno pa se mi zdi Škratova ideja, da kar naenkrat nujno potrebuje pomoč Vere, nekam random. Razumem zakaj in vse, ampak ne vem. Nekako mi nima prave podlage.

Se mi pa zato zelo dopade pogovor med Varysom in Kinvaro, ki je šolski primer tega večnega boja med verniki in skeptiki. Med dvema mogočnima figurama in dvema odlično informiranima človekoma. Po pravici kar malo preveč. Zadnje čase (beri; zadnjih šest let) je v Igri prestolov trend, da vsi vse vejo — dasiravno je svet ogromen. Ampak dovolim, ajde. Če to špila kje, špila pri prerokovalki in šefu vohunov.

Shod
Še prejšnji teden sem na tole najbolj računal. Iskreno rečeno, nisem baš zadovoljen. Bom povedal zakaj. Do Euronovega prihoda je vse okej. Yara in Theon sta dober tandem. Nakar nesmisli. Dejansko. Nesmisel za nesmislom. Najprej. Kako Yara ve, da je Euron ubil njenega očeta? Zakaj sploh posumi? Spet se lahko prepričam, da razumem ter da je vse okej, ampak ni mi logično. Yara ima pogovor z očetom. Oče odide v nevihto, naslednje jutro ga najdejo mrtvega. Čez deset ali ne vem koliko dni se pojavi Euron, ki ga Yara prej ni videla ulala let. Nakar Euron prizna umor in nihče nič. Občutek imam, da zavoljo poenostavitev dobivamo čedalje bolj izkrivljeno sliko o stanju, kakršno naj bi bilo. Mislim … Evidentno je tako. Spomnimo se. Ellaria je za zajtrk iztrebila rodbino Martell, stražarji nič. Recimo, da sem to še kupil. Vsaj zavoljo argumenta. Ramsay je ubil očeta, stražarji tudi v tem slučaju nič. Mislim, neke kao opravičljive okoliščine vselej so, ampak to je takoooooooo močnooooo privlečeno za lase, da to ni res. Prvič v redu, drugič naj bo, tretjič pa je to že vzorec in indikator, da se ustvarjalcem serije kratko malo ne ljubi (več) ukvarjati z nekimi logičnimi posledicami. Kar je škoda, glede na to, da bi kravatarji z veseljem kupili še kako dodatno sezono in da se jim nikamor ne mudi.

Potem je tu še Euronov (in Balonov) brat Aeron Vlažnolasec — sicer hud tradicionalist — ki ves ta bulšit tolerira in celo podpira. Aaaahh … Zdajle sem se spomnil še na najbolj sesirjen: “Let’s murder them,” kar sem jih kdaj slišal in seveda na kraljev prvi ukrep. Izdelava tisočih ladij. Glede na to, kako gozdnati so Železni otoki, a ma ne vem, če imajo materiala za en splav. Najhuje od vsega pa je to, da sumim, da bo ta tisočera flota čez kakšni dve epizodi že nared in na poti v Meereen.

vlcsnap-2016-05-23-21h52m34s965

Vse skupaj zaudarja po še eni Dorniji, ampak bom počakal.

Dol v pripravljenosti
Na, to je šlo pa hitro. Mezinček se dobi s Sanso, arrynska vojska pa je že parkirana pri Cailinskem podgradu. Všeč mi je, da je Krtovo (kraj njunega srečanja) táko, kakršno po divjeških plenjenjih mora biti. Lep košček doslednosti. Tudi pogovor med Sanso in Baelishem je tak, kakršnega bi si človek predstavljal. Nobenih težav tu. Znova je v igri Rečnjava, ki jo je bil Brynden Črna riba osvojil izpod freyevskega jarma.

Plani za ponoven zavzem Severa! Kar nekaj severnjaških hiš je omenjenih. Cerwyn, Glover, Mormont, Hornwood … Predstavljam si, da se bo druščina razšla. Za Brienne (in potem najbrž tudi Podricka) vemo, da gre proti Rečnjavi, za ostale pa ne ravno. Tormund gre verjetno k svojim (ali pa z Brienne, hehe), za ostale pa nimam idej. Upam, da srečamo čim več severnjaških plemičev in plemkinj — to je ena izmed stvari, ki so mi tekom vseh šestih sezon manjkale.

Toliko.

Prihodnji teden Kri moje krvi! Izgleda fino. Očitno bo precej Daenerys in Kraljevega pristanka — kar samo po sebi ni ne vem kako fino, ampak navijam, da rata.

2 comments
  1. Evo me, evo me.

    Hodor. Hja. Tragično. En tak trenutek, kot je bil sežig Shireen. Srce parajoče v glavnem. Moram pohvalit montažo in cel scenaristični pogon. Dobro so tole izpeljal, vsaj zame tudi povsem nepričakovano. Kaj zdaj vse to pomeni? Bran lahko vpliva na preteklost, dočim je to njegova realnost. Hočem reči, rezultati njegovih vtikanj so že narejeni. Kje se to lahko zaključi oz. kam lahko vse to pelje? Poleg tega, da bi realno lahko Aeryso šepetal ravno on, je všečna tudi misel, da bi bil Bran Stark v bistvu Brandon The Builder. Skoraj logično. Skoraj edini je, ki ve kaj se skriva za zidom. In ga bo pač zgradil, magije mu pa tudi ne primanjkuje. Pa nekje sem prebral, da je bil Winterfell za tiste čase precej pred časom, kao ful moderne, dobro zasnovan grad? Je to res? Če ta trivia drži, potem Bran kot Brandon Graditelj ni daleč. Hudo, mar ni? Tale time travel mi je skoraj jasn, glede na to, da sem ob peti sezoni Losta delal dizertacije o tem.Skratka, v kolikor Bran lahko vpliva na preteklost, potem … Pravijo mi, da bo Bran gotovo končal v preteklosti, češ tu res nima kaj iskati. Nima družine, brez Hodorja ne more hoditi naokoli, nima krvovolka … Res me zanima. Teorij kot rečeno malo morje. Povej mi le tole, zakaj ga je Bloodraven sploh vozičkal po preteklosti? Kakšen namen je bil tega? To sem spregledal, gotovo je v knjigi kak citat. V Zmajih sem Branova poglavja bolj preletaval, vidim, da mi bo žal.

    Ostalo tudi dobro, nimaš kej. Bad Ass Sansa mi je kul, teleportacijskemu Mezinčku navkljub. Brynden Black Fish, hoho, to bo veselje. Všeč mi je, ko Jonu preda kožuh, čeprav ga je malo prej posedila v kot in ga opomnila, da je pankrt. Okej, očitno ne ve, da je vnovič oživeli pankrt. Čeprav tole z Jonom … pričakoval sem več, sploh po takem cliffhangerju. Oživel je! Prišel od mrtvih. Zdaj pa nič. Ne vem no. Čakam en preskok.

    Greyjoyi? Hmja… Euron ima velik potencial, ampak ne vem na kakšen način se bo zlil v zgodbo. Mar Theon prevzema vlogo Victariona? Greyjoyi zaenkrat dobro, ampak bojim se nadaljevanja.

    Rdeča ženska, Pritlikavec in Varys. Všečno! Zelo! Nekaj se napleta. Torej Mel bo držala pesti za Jona, tale krasotica iz Meereena za Daenerys. Kaj to pomeni? Zna biti zanimivo. BTW, vemo kaj je šepetal ogenj Varysu, ko so se žgala njegova jajca?

    Naslednjo epizodo očitno prihaja Benjen. V vlogi Coldhandsa al kaj?

  2. Pepi said:

    Zakaj ga je Bloodraven (ki v seriji to verjetno sploh ni, hehe) vozičkal po preteklosti. Jaz mislim, da je to del treninga. Jojen je Brana peljal k Trookemu vranu zato, da bi se naučil, kako bolje kontrolirati svoje sposobnosti. Oziroma Trooki vran je (vsaj v knjigi) Jojenu poslal eno vizijo, ta je to vizijo potem zdeklamiral očetu, oče pa ga je poslal k Branu. Od tu naprej je potem vežbanje uporabe omrežja vršakov. Če pa sprašuješ, zakaj obiskujeta točno te koščke zgodovine … Tu pa po moje je neka agenda. Če nič drugega, da Bran (in posredno mi) dobi malo konteksta o stvareh, ki so prešle. Ne vem, če čist štekam teorijo, da bi bil Bran Brandon Graditelj. Vseeno se Bran v preteklosti (še?) ne more kar materializirati. Mogoče je Bran Brandonu povedal, kako in kaj? Zimišče je vsekakor veličasten grad, ne vem pa, če je kaj prida boljši od nekaterih drugih. Je pa Brandon menda pomagal graditi Neurjev konec, ki je pa res grad od gradu, in seveda Zid.

    Se strinjam, restavrirana Sansa je kr kul. Zdajle, tekom zadnjih dveh ali treh sezon je končno postala lik, za katerega človek lahko zares navija.

    A veš, da si niti ne predstavljam, kam Yara, Theon in ta boljše ladje sploh grejo. Mogoče bi bilo smiselno, da se združijo s Severom, glede na to, da jim lahko Theon pove, kolk zlo je Sansa okej. Al pa tud ne, lol. Ne, ne, ne. Ni šans. Vzamem nazaj. Z izjemo Theona, k je mal med dvema ognjema, se frakciji še zdej totalno ne marata.

    Mislm, da ne vemo, kaj je ogenj povedal Varysu, lahko da se motim.

    Mja. A je to o Benjenu kako potrjeno? Mislm, da vse izhaja iz IMDB-ja, k ga lahko vsak editira. Vsekakor mislm, da bo Brana in Meero nekdo rešu (to je blo vidno tud v enem izmed trejlerjev) in ja … Lahko bi bil Benjen kot ena verzija Coldhandsa. Eno všečno teorijo sem prebral. Zid bo (če bo) verjetno padel zato, ker ima Bran znamenje Nočnega kralja. V podobni maniri kot je propadla obramba okrog Vranovega drevesa. Mogoče je tudi Benjen kje staknil podobno znamenje in se zato ne upa vrniti? Da za seboj ne bi pripeljal še Hodcev? Mogoče kaj takega?

Leave a Reply

