Igra prestolov – Zlomljen človek

Spodoben del. Mojega hajpa prejšnji teden ne odtehta, a kaj hočem. Zlomljen človek je s svojimi švoh petdesetimi minutami ena krajših epizod. V zgodovini serije. Kar ni nujno slabo — kot tudi ne, da se ogne Branu. Branov zgodbovni lok je letos dokaj zabaven, nič ne rečem, ampak oddih od časovnih skokov in neizbežnih teorij, je po dveh tednih vsaj dobrodošel.

Pasje življenje je pasje
Tokratna epizoda je rahlo posebna v smislu, da se ne začne s špico, temveč z zelo ze(len)ovsko sekvenco, polno neznanih obrazov. Ljudje gradijo septo, pri čemer jih vodi Ian McShane. Vse skupaj (sans McShane) zelo spominja na začetek tegale spota izpred tridesetih let. Oziroma vsaj mene.

Ponovno srečamo Sandorja Cleganeta, alias Psa. Izkaže se, da je svoj dvoboj z Brienne preživel in da ga je tik pred zdajci (nevede — mislil je bil, da pobira truplo) rešil septnik z najbolj newesteroškim imenom, možnim — septnik Ray. Septnik je nekakšna mešanica knjižnega Meribalda in senjor brata s Tihega otoka, sicer pa bivši plačanec, ki se s Psom dokaj hitro in dokaj dobro pošteka. Septnik v Sandorju vidi sebe, karšen je nekdaj bil, Sandor pa v septniku sebe, kakršen bi lahko postal. Če bi hotel. Vidi, da je preteklost možno pustiti za sabo. Nekaj takega, skratka, preden vse skupaj preanaliziram.

Ali umreš heroj, ali pa z leti postaneš zlikovec. Ali tako nekako. Bratovščina brez bander se je v obdobju med tretjo in šesto sezono (očitno) izrojila v karikaturo same sebe. Zakaj in kako, pojma nimam. Predstavljam si, da jim ne poveljuje več Beric, ne pa tudi, kdo naj bi ga nadomeščal in kje bliskoviti gospod pravzaprav je. Očiten odgovor bi bil Kamnosrčna, ampak jaz sem močno v dvomih, pa tudi malo pozno je že — nič pa seveda ni nemogoče. Da jim ne poveljuje več Beric, seveda ne vemo. Ta zaključek sem sklenil malo na podlagi njihovega steklega obnašanja, malo pa zato, da sem lahko omenil Kamnosrčno — ampak v resnici tudi slednja ne opraviči njihovih dejanj. Oziroma korak nazaj; ali so vse te ljudi sploh zares pobili oni? Ja, seveda so jih. Serija je glede teh stvari zelo nedvoumna. Ampak pokola dejansko ne vidimo. Kot tudi ne Pes, ki med akcijo seka drva in čudno, da se zdrzne šele ob rezgetu konj (ali nečem podobnem), ne pa tudi ob krikih in zvoku boja, ki bi brez walkmana morali biti — vsaj tako glasni kot konji.

Je pa možakar z rumenim plaščem (glavni izmed treh, ki jih srečamo) najverjetneje Žoltoplašči, lik iz knjige. Samo povem.

Rastejo močni
Pfhja. Zdaj, če risba rože res pomeni to, na kar se jaz zdaj zanašam, da pomeni, potem Margaery obvlada Igro prestolov bolj kot Visoki vrabec. V kar v bistvu ne dvomim, glede na to, da Visoki vrabec po mojem mnenju nima pojma. Visoki vrabec ni nekdo, k bi igral igro prestolov. On je nekdo, ki jo onemogoča. Ampak kljub vsemu. Margaery dobi informacijo, da je Trnova kraljica ogrožena in jo uporabi v skladu s svojo tyrellsko predispozicijo (in ne s svojo na novo pridobljeno vrabčevsko).

62
Te fronte sem se bil prejšnji teden najbolj veselil in ne … Nisem razočaran. Vsa tri novačenja so lepo izpeljana, če že niso ne vem kako uspešna.

Trojica najprej krene k Tormundovim, ki te dni poseljujejo Dar in to pod nekakšnim de facto vodstvom enega izmed divjeških starešin, ki smo jih lani srečali v Ostrem in ki sliši na ime Dim Dalba — drugo najbolj newesteroško ime v seriji in prvo najbolj stawarsovsko ime Zahodnjega (čeprav tudi Ray ni daleč). Vsa tri novačenja se zvrstijo kar lepo po težavnostni stopnji in divježi so dokaj nared za akcijo. Nekaj pomislekov je, češ da to ni njihov boj, a tako Jon kot Tormund sta odločna. Da ja. Da je tudi njihov boj. Tako je zapisano. V Pankrtovem pismu. Presenečen sem, da je Jonovo vstajenje tako zelo ne-tabu. Zase lahko rečem, da to ni nekaj, s čimer bi se hvalil — sploh, če je šel pogovor še nedolgo nazaj v smer Belih hodcev in njihove vojske neživcev.

Dekle, ki je lani odreklo pomoč Stannisu Baratheonu, se lahko po odrezavosti kosa zgolj s … Stannisom Baratheonom. Lyanna, sicer Jeorjeva nečakinja in Jorahova sestrična, vlada na podoben način, kot je to počel Bran v drugi sezoni. Njemu sta svetovala moister Luwin in orožmojster ser Rodrik, Lyanni pa pač brezimna moister in orožmojster. Hecno, prazaprav, kako je lahko otrok, ob pomoči dveh (dobronamernih) strokovnjakov, modrejši vladar od nekoga z izkušnjami in kilometrino — to leti tudi (in predvsem) na naše karierne politike. Pogajanja so inicialno precej klavrna. Ta mala napove vsem skupaj in vsakomur posebej. In če mi sluh prav služi, Sanso spotoma prekrsti v Sandro. Situacijo razplete šele Davos, ki sicer spet ne ve veliko, ve pa, kako z otroki. Kar je veliko že samo po sebi in veščina, s katero bi lahko Davos — ko (če) bo vojne enkrat konec — kariero nadaljeval v prosveti. Ne sicer kot zaresen učitelj, ker veliko vendarle ne ve, kot učitelj v podaljšanem bivanju pa morda. Poleg Mormontovih dvainšestdesetih mož in divježev, Jon, Sansa in Davos naberejo še Hornwoode in Mazine (hiša, ki je v knjigah ni — na wikiju berem, da gre za poklon prijatelju glavnih dveh producentov), ne pa tudi Gloverjev, ki Jona in Sanso pokenslajo, kolikor sta dolga in široka. Takole. Raje bi videl, da bi bili Gloverji kot v knjigi. Ampak. Okoliščine so druge. Svojo Globogoško moto so osvobodili sami, odnosno še huje — s pomočjo Boltonov. S čimer v obziru je odziv gospoda Gloverja (brata starega gospoda Gloverja — allegedly človeka, ki v tem prizoru vzklikne: “Renly is not right!”) zelo smiseln in pravzaprav kot ga je predvidel Davos, štirinajst dni nazaj. Zvestoba že, zvestoba. Ampak nihče noče biti odrt. Malo jim zamerim edinole, da je Rdeča svatba takooo zelooo pozabljena. Ali pač?

vlcsnap-2016-06-06-23h04m43s998

Naprej pa moram reči, da nisem povsem razumel. Oziroma malce hecno se mi zdi. Vojska zdaj že maršira proti Zimišču. Jon je sklenil, da imajo dovolj mož. Ali kaj? Sansa predlaga še obisk Cerwynov, ampak ne. Dovolj. Hec je, da je vojska zdaj utaborjena tam, kjer je bil še nedolgo nazaj utaborjen Stannis. Kako dober položaj je to dejansko, o tem lahko debatiramo, zakaj Stannis je prav tu podlegel dvajsetim dobrim možem, a če nič drugega je zdaj idealna prilika, da Davos vnovič poizve o Shireen. Ob predpostavki, seveda, da imajo Melisandro s sabo. Predstavljam si, da ja, ampak da ni ravno na premcu, glede na to, da dela reklamo za napačnega boga. Sandra mi je nekam pikra. Razumem, da je razočarana in obupana, ampak za to valjda ni kriv Davos. Pismo. Kam bo šlo pismo? Glede na to, kako globoko v sezoni smo že, bi rekel k Mezinčku. Če bi bila to denimo šele četrta epizoda, bi mogoče rekel v Beli pristanek ali h Cerwynom, tako pa po moje ni dvoma.

Note to self; če te ljudje kličejo med pisanjem bloga, se ne javljaj
Tale zapis bo (še) krajši kot sicer. Uspešno sem bil priklican v bufet na pivo in ura je kar naenkrat pol enajstih, meni pa še vedno manjka nekje polovica zapisa. Rad bi se vsaj dotaknil Rečnjave in Braavosa in ako bi imel še časa, še Železnih otokov. Okej. Železnih otokov je zgolj za vzorec. Izvemo, da za vzorec sploh ni bilo Železnih otokov, temveč Volantisa. Yarini ukradenci so zdaj namenjeni v Meereen in predstavljam si (all things considered), da ima Yara za Daenerys podobno podnudbo kot Euron. Ladje in fat cock.

Kar se Arye tiče. Na najbolj neklečlskem redditu sem prebral idejo, da Arya, ki jo spremlja Zlomljen človek sploh ni Arya. Temveč Jaqen. In da je vse to — kot sem špekuliral že prejšnjič — test za Sirotico. Temu v prid govori tudi povzetek prihodnje epizode, češ da Arya (v Braavosu) ni sama. Živi bili pa videli.

Rečnjava prihodnjič. Ne bom si več dovolil takega felerja.

vlcsnap-2016-06-06-18h55m16s785

8 comments
  1. Shame! Shame! Shame! Odnosno na tvoj odnos do Rečnjave in klimaksa tega dela.

    Sicer pa ok epizoda. Spet. Ta sezona je dobra. Sicer je padec po prvih petih delih, kjer so ga res žgal, ampak se gradi in gradi se dobro.
    Sever mi je všeč. “Snow” iz ust velikana je fajn. Še boljš bi bilo, da bi rekel “Stark”. Davos blesti v diplomaciji in to se mi dopade. Dobro odigrani dialogi, mala Mormontka in Glover sta blestela, če mene kdo vpraša. Kam je poslala pismo? Verjetno Mezinčku. Zagotovo. Komu drugemu bi pa lahko? Nekaj se omenja Lannisterje, kao Jamie je obljubil in, a veš, Tyrion je bil boljši mož od Ramsaya. Ne verjamem temu sicer, verjetno res pride Mezinček s svojim vojstvom glede na to, da so blizu. Bo pa surov spopad, mal se bojim izplena. Jon? Ta njegova smrt je tako neizkoriščena, vsaj tak občutek imam. Zame je to eden vrhuncev v knjigah (tudi v seriji), zdaj pa kot da ni nič. Čakam kaj bo, ampak zaenkrat ne vidim, da se bo tle kej spremenil. Razen če ga Ramsay zakolje in Jon le pomežikne, češ takole pa ne bo šlo, pankrt.

    Kings landing spet pada. V bistvu me ne pritegne, pa da se jebeš.

    Kaj se dogaja z Aryo? Govori se, da to ni ona. Ne vem.

    Greyjoyi? Meh … V Volantisu so že. Aja, v Meereen gremo. Mah … Theon = Victarion. Meh … Zame vse bolj smrdi na Dornio. Saj res, Dornia. A bomo sploh še kej vidl Dornio, a smo jo zaključil po parih minutah. Hehe, Arya ima prerezan trebuh pa še hodi naokoli, Areo pa je padel direktno v smrt po enem majhnem vbodu v tisto goro hrbtnih mišic, o bog.

    The Hound! Odlično montiran uvod. Te stisne. Cocksucker Ian McShane je odličen in objokujem, da ga več ne bo. Kam to pelje? Cleganebowl? Težko verjetno. Ali pač. Se mi pa zdi, da se vse bolj stiska obroč okoli Lady Stoneheart. Za finale. Fajn bi blo. Naslednji del napoveduje Thorosa iz Myra. Všečno!

  2. Pepi said:

    Mja. Rečnjava je bila res kul in mi je žal, da sem jo tako grdo preskočil. Lahko bi poedital tole objavo in jo napravil tako, kot mora biti. Pa bom raje nadoknadil. Prihodnji teden. Kar se mene tiče, zdaj je, kar je.

    Jaz moram priznati, da se mi ta sezona zaenkrat slika v najslabšo sezono doslej. Vse epizode so mi (samo) okej. Oziroma ajde … Petka je bila vsled držanja vrat res vrhunska, pa tudi dvojka. Ampak zadnje tri epizode bodo pokazale, ali je payoff vreden rahlo razvlečenega in ne najbolj tekočega buildupa. Mora biti.

    Človek bi pričakoval, da bodo prelomni dogodki tipa Jonova smrt in Sandorjeva skoraj smrt služili tudi kot katalizator za character development, ampak kaj pa vem … Kakšni zasuki za 180 bi bili seveda smešni in neumestni, ampak vsaj nekaj. Tako Pes kot Jon ostajata dokaj ista. Ali pa je scenarij tako prefinjen (in igra tako subtilna), da jaz vseh nians enostavno ne porajtam. Oziroma se popravljam; Pes je okej in najbrž ravno prav spremenjen.

    King’s landing! Mene tudi ne.:/ Pa je bila to ena mojih najljubših con. Tako v seriji kot v knjigah.

    Dornije imam dovolj življenje, haha, hvala. Četudi je ne vidim nikdar več. Se pa govori (neke spojlerje sem bral), da naj bi bilo Olennino pismo, ki ga piše v tej epizodi medtem ko s Cersei pometa tla, namenjeno prav tja dol. V knjigah bi bilo zavezništvo Tyrell-Martell nekaj totalno absurdnega, v seriji pa mogoče niti ne.

    McShane je bil izvrsten, se strinjam. Možakar je ustvarjen za take vloge. Cleganebowl, hehe, je nekaj čist preveč poetskega, da se ne bi zgodil. Po drugi strani je pa tudi nekaj čist preveč poetskega, da bi se zgodil v Igri prestolov. Tako da iskreno rečeno, ne vem. V bistvu se tudi jaz bolj nagibam, da ne.

  3. Hm. Meni se pa ravno ta sezona super dopade. Buildup se mi zdi kar tekoč, je pa res, da bi sedaj že lahko počilo. Sicer nastajajo luknje, ampak dejstvo je, da so morda naša pričakovanja glede koherentnosti precej visoka. Je pa res, da je nekaj bližnjic, ampak to vzamem v zakup, materiala je veliko, epizod pa le 10.

    Jon ostaja isti. Ne vidim razlike, morda je še bolj posran. Kaj pa vem, tle sem jaz razočaran in priznam, da je temu tako. Tole o Tyrellih in Dorniji sem tudi jaz razmišljal, ker Dornio bodo verjetno še kam stlačil in to bi bila (za serijo, kakopak) dokaj logična poteza. Dorana ni več, tisto dekle pa hrepeni po maščevanju. Verjetno bi s trnjevo kraljico lahko skupaj udarli po Lannisterjih. Čeprav … mah … Dornia je brez kurca tle, to je treba priznati. Res me zanima kakšen načrt imajo. Pa tudi to, Dornijci ubijejo Myrcello, dva dela se Cersei še mal ukvarja s tem, zdaj pa nič več. Konec, hvala hči za ribe, ampak to je to kar se tebe tiče. To me malo moti. Ampak ja, kdo ima voljo, da gleda Peščene kače, ko se kolovratijo okrog vodnih vrtov.

  4. Loli said:

    Men je tudi ta sezona kul, je pa res da od zadnjih treh delov ful pričakujem, da bom res zadovoljen. Kings Landing se tudi men najprej ni dopadu s temi vrabci, sem pa vidu teorijo, da je Loras povedu High Sparrowu, da so bli Tyrelli vpleteni v umor Joffreya. Preverte, men je takoj ratal bolj zanimiv.
    Tud glede Arye je dobra teorija, da Waif v resnici obstaja samo v njeni glavi. V zadnjem delu pete sezone Jaqen spije strup, nato pa se pojavi za Aryo, kjer predtem stoji Waif. In gle de na nalov naslednjega dela (No one) sklepam, da je Arya simbolično mrtva in da bo deklica zdj res no one.
    Jonova smrt … hja če ne bojo razkril še kaj več glede posledic ali cene obuditve, sem totalno razočaran. Martin je sam reku, da recimo v Gospodarju prstanov ne mara, da se Gendalf vrne, in to brez posledic. Jst sm brau ene zlo dobre teorije da ga bo v knjigah s poljubom življenja obudila Kamnosrčna in bo bolj te vrste truplo, ki hodi, loh nalimam link če vas zanima. Aja, tam je teorizirano, da Kamnosrčno animira Bloodaven, Jona bi ba Bran. Ker on si je vedno želel bit vitez …
    V desetem delu se nam pa najbrž obeta Tower of Joy, tam pa upam da bo še kaj več kot R+L=J, pa nevem točno kaj. Jst sm se mal zmišleval, pa ugotovu, da bo Bran tam, nato pa se bo nekako v viziji prodružil še Night King.😉 Pa da vidmo

  5. Pepi said:

    Pauc, ja, haha, Cersei res precej hitro obupa nad maščevanjem (Ellariji in Kačam), ampak po moje trenutno niti nima prave kapacitete, da bi ukrepala. Kevan in z njim Mali svet jo stalno kensla, plus po moje je kle podobna situacija kot na relaciji Davos-Shireen-Jon. Enostavno ma tolk velik enga šita v svoji neposredni bližini (Davos je imel komocijo pri gradu Črnina, Cersei pa probleme s ponovno pridobitvijo moči in seveda Vrabci), da morjo bit ene (sicer važne) reči preprosto odložene. Se pa Dornija Tyrellom po moje niti ne splača. Glede na to, da so njih ambicije bit pri koritu in da Lannisterji to zaenkrat še so … In pravzaprav tud, ko ne bodo več. Dornija jim težko pomaga do prestola. Razen, če so se pripravljeni zadovoljiti že z biti na zmagovalni strani

    Loli; js mam tud občutek, ja, da se je (odnosno se bo) Loras zlomil in kaj praveč povedal — po drugi strani pa niti nisem siguren, da je Trnova kraljica z njim delila svojo vpletenost v kraljemoru. Tyrellova dekleta se zavedajo, da so pri tej hiši one tiste ta pretkane in ne vem, ali svoje mahinacije delijo z žlahtniki. Mace Tyrell, recimo, mi ne deluje kot nekdo, ki ve, kaj dela mati. Rule of thumb je, da je fino, če za skrivni načrt vedo samo tisti, ki so nujni. Za izpeljavo. Nočem demantirati, samo razmišljam. Vsekakor je možno, da serija krene v to smer.
    Tale teorija z Aryo je kr mindfuck, haha. Moram pa priznat, da so mi zadnje scene iz prejšnje sezone mal ušle iz glave in bi jih mogoče mogu še enkrat pogledat (in bit valda pozorn, če res vse klapa — verjamem, da ja, ampak čist drgač je, če sam vidš), da bi jo znal zares cent.
    Nalimaj, nalimaj, by all means!😀 Te teorije po moje še nisem bral (da Jona in Cat komandirata Bran in Krvni vran). Sm pa tud js nekak računal, da bo pri Jonu podobno, kot je v knjigah pri Kamnosrčni in Bericu — je le ista magija. Oba zgubita na sočutju, prva bolj kot drugi. Tud v seriji, bajdvej, Beric zelo hladnokrvno odda Gendryja. Samo špekuliram lahko, če to zarad svojih večih obiskov onstranstva, al izključno zarad vojne kot izrednih razmer.
    Zaključek stolpa Radosti se tud po moje špara za finale, ja, ne vem pa, če si predstavljam, kaj še bi lahko blo tam. Mal se bojim, da bo mel R+L=J vlogo tistga velcga razodetja, k nej bi ns gledalce na konc vrgu na rit, ampak nas ne bo. Ker to ipak vsi pričakujemo.

  6. Pepi said:

    Zaenkrat sm sam preletu, definitivno preberem. Hvala!

  7. Lord Parramandas said:

    Zdravo, tu Lord Parramandas iz Watchers on the Wall. Te review-je spremljam že od prve sezone in moram reči, da so me letos malce razočarali. Pri branju ne čutim nobene pozitivne energije, kot da med gledanjem sploh ne uživaš več in gledaš zato ker “moraš”. Seveda popolnoma razumem, če kot bralec knjig nad sezono nisi navdušen, ker gotovo nisi edini, ampak od določenih epizod (“The Door”) sem pričakoval malenkost bolj pozitiven odziv. Pogosto se zgodi, da s pretiranim špekuliranjem in razmišljanjem o zapletih človeku dejanski razplet ni v zadoščenje. Kot pogosto trdim na Watchers on the Wall: “The twists are done. The knots have to be untangled and loose ends tied up”.

    Zase moram reči, da ima prav ta sezona potencial, da preseže 4 sezono in postane moja najljubša. Še nikoli prej nisem bil tako “excited” pred novo epizodo in glede ocen epizodam te sezone nisem podelil niti ene sedmice (ki je trenutno moja najnižja ocena epizod). Sezona se mi zdi tudi precej močna na čustvenem področju (srečanja Sanse in Jona ne morem nehati gledati). Seveda k vsem tem pripomorejo tudi ljudje na Watchers on the Wall, kjer v večini primerov vlada pozitivno vzdušje.

    Če te zanimajo moji review-ji (ki so sicer v angleščini) jih lahko najdeš na Watchers on the Wall proti dnu komentarjev članka “Book readers recap”.

    Lep pozdrav.

Leave a Reply

